Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Tesla jött ki a legjobban a járványból az Egyesült Államokban
A teljes eddigi évet nézve egyetlen autógyártó sincs az Egyesült Államokban, amelyik ne lett volna veszteséges, sőt, összesen hárman vannak, akiknek tíz százalék alatti volt a csökkenésük az előző évhez képest. Nem hazudtolta meg magát az USA, a legnagyobb veszteséget a kisautók könyvelhették el, míg az SUV-k és a pickupok fogytak a legjobban.
2020 első fele lényegében minden járműipari szereplő számára egy negatív, veszteségeket hozó félév lesz, ez alól alig találni kivételt. Különösen igaz ez az OEM-kre, ahol a leállások és a kereslet visszaesése miatt olykor brutális veszteségekről lehet beszélni. Nincs ez másképpen az Egyesült Államokban sem, ahol az első félévben minden gyártó eladásai visszaestek a tavalyi évhez képest.
A Forbes szerint az online értékesítések, az érintkezés nélküli szállítások és telephelyeken belüli tesztvezetéseknek hála az autókereskedések egy része nyitva tudott maradni, így „csak” 19 százalékos visszaesés várható az újautó-eladásokban az Egyesült Államokban.
A Tesla eladásai alig estek vissza, a Mazda sem áll rosszul
Ebben a helyzetben az már sikeresnek nevezhető, ha egy gyártó újautó-eladásai csak kisebb mértékben estek vissza. A Tesla volt a legsikeresebb, Elon Musk cége 2,6 százalékkal adott el kevesebb új autó az idei első félévben 2019-hez képest. Második a Mazda hét-, harmadik a Lincoln nyolcszázalékos csökkenéssel.
A lista másik végén a Mini és a Fiat áll, előbbi 40,5 százalékos visszaesést könyvelhet el, míg a Fiat kevesebb, mint feleannyi autót adott el az idei első hat hónapban, mint tavaly, a különbség 51,7 százalék.
A nagyobb autók kellenek az amerikaiaknak
Az idei első félévben a legkelendőbb szegmens a SUV és a pickup volt az Egyesült Államokban, a kettő együtt az összes eladott jármű 52 százalékát tette ki. A személyautók iránt összességében 35,2 százalékkal csökkent a kereslet, míg a hibridek 40 százalékkal, az elektromos autók pedig mindössze hét százalékkal voltak kevésbé népszerűek.
A pickupok iránt 10,5 százalékkal csökkent a kereslet, de a közepes méretű, „mid-size” modellek eladásai kevesebb, mint tíz százalékkal estek vissza.