Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A fizikai és digitális világ egyesülése megváltoztatja az autóipart
Az Nvidia véleménye szerint a digitalizáció határozza meg a termelékenységet, a költséghatékonyságot és az innovációt.
A fizikai és a digitális világ összeolvadása átalakítja az autóipart. Az Nvidia autóipari partnerei a digitalizációt a termékéletciklus minden fázisának átalakítására használják – az elsősorban fizikai, manuális folyamatokat szoftvervezérelt, mesterséges intelligenciával támogatott digitális rendszerekké alakítják át.
A vállalatok is fordulóponton érzik a digitalizációt
Kaivan Karimi, a Microsoft globális partnerstratégiáért felelős vezető munkatársa megjegyzi, hogy a vállalatok elképesztő eredményeket érnek el a fizikai egység digitalizálásával, a szimulációk futtatásával és a 3D-s rendereléssel, legyen szó akár a gyári automatizálásról, akár az autó tervezésének és fejlesztésének modernizálásáról.
Brian Ullem, a Capgemini mérnöki részlegének alelnöke kifejti, hogy „egy autóba 30 ezer alkatrész kerül, így körülbelül öt évbe telik egy jármű végponttól végpontig tartó fejlesztése. Ahelyett, hogy 50 vagy 100 autót építenénk, a digitalizálás segítségével szimulálhatunk anélkül, hogy prototípusokat kellene építenünk. Ez rengeteg időt és pénzt takarít meg a folyamat során”.
Thomas Mueller, a Wipro műszaki vezetője hozzáteszi, hogy a digitalizálással „most már képesek vagyunk alacsony költséggel szimulációkat futtatni.,és javítani a felhasználói élményt”.
Kritikus pont az autonóm vezetés szempontjából
„A szimuláció kulcsfontosságú az autonóm rendszerek fejlesztéséhez” – mondja Ziv Binyamini, a Foretellix vezérigazgatója. „Egyrészt szükség van a valós világra, de ez rendkívül költséges. Ezért ki kell egészíteni egy olyan virtuális világ szimulációjának képességével, ahol minden lehetséges. És akkor nagyon költséghatékony módon gyorsan iterálhatsz, és biztosíthatod, hogy a rendszer minden ilyen körülmény között működjön.”
A szimuláció „lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy virtuálisan validálják ADAS vagy autonóm rendszereiket - a kamera, lidar és radar tartományokban található, nagy pontosságú érzékelőkkel - anélkül, hogy tényleges fizikai meghajtásokra kellene támaszkodniuk” – teszi hozzá Tony Karam, az Ansys globális értékesítési igazgatója.
Austin Russell, a Luminar alapítója és vezérigazgatója egyetért azzal, hogy „a szimuláció elengedhetetlenül fontos az autonóm vezetéshez. Nagyszerű látni azt a munkát, amelyet az Nvidia ezen a területen végez, nemcsak a hardverrel, hanem a szoftverrel is.”
Újfajta értékteremtés
„A szoftver az értékteremtés új összetevője” – jegyzi meg Walid Negm, a Deloitte termékfejlesztésért felelős technológiai igazgatója. Azoknak a vállalatoknak, amelyek „túlélni és gyarapodni fognak, sokkal hatékonyabbá kell válniuk a digitális-fizikai konvergencia segítségével.”
Shiv Tasker, a Capgemini globális mérnöki részleg alelnöke hozzáteszi, hogy „a digitális ikrek vizualizációja és előállítása hatékony, nagy teljesítményű infrastruktúrára, valamint olyan platformokra támaszkodik, amelyek megkönnyítik az ügyfelek számára a technológia bevezetését”.
Az Omniverse „lehetővé teszi a világméretű csapat egyidejű együttműködését” – mondja Karimi a Microsofttól. „Tervezőmérnökök, migrációs mérnökök, tesztmérnökök – mindenki egyszerre működik együtt. Ez az Nvidia ereje – írja az Nvidia Blogs.”
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!