Elemzések Az európai gyártók nem rúgnak labdába Dél-Ázsiában

Az európai gyártók nem rúgnak labdába Dél-Ázsiában

Biró Csongor | 2014.06.25 08:47

Az európai gyártók nem rúgnak labdába Dél-Ázsiában

Az első negyedéves adatok vegyes képet mutatnak a Dél-Ázsiai autógyártásról. Egyes országokban erősen csökkent a kibocsátás, másokban pedig visszafogottan nőtt. Az európai gyártók jelenléte egyelőre elhanyagolható.

Hirdetés

2014 első negyedévében hét dél-ázsiai ország (Thaiföld, Indonézia, Malajzia, Pakisztán, Dél-Korea és Tajvan) autógyártása (személy- és kishaszonjárművek) 5,9 százalékkal csökkent a tavaly év első negyedévéhez hasonlítva. 2014 első három hónapjában ezekben az országokban 3 millió 274 ezer autót állítottak elő a francia Inovev adatai szerint. Thaiföld és India nagy zuhanását mérsékelte Indonézia és Korea növekedése.

Hyundai i20-asok készülnek Indiában

Thaiföldön az autóipar 28,3 százalékkal csökkent, 517 ezer autót gyártottak. A személyautó-gyártás 37 százalékkal esett vissza, miután az állam már nem támogatta adókedvezményekkel az új autók vásárlását. Az indonéz autógyártás ezzel szemben 18,4 százalékkal 340 ezerre nőtt. A Toyota, a Suzuki és a Honda eladásai dobták meg a teljesítményt. A maláj autógyártás is növekedett, a 153 ezer gyártott autó ötszázalékos emelkedésnek felel meg.

Suzuki Swift összeszerelése Indiában

A térség legnagyobb autógyártója Dél-Korea, ahol 3,7 százalékkal több, összesen 1 millió 155 ezer autót gyártottak az első negyedévben. A legjobban a Hyundainak megy, az új Sonata bevezetésével márciusban 24,2 százalékkal nőtt 178 ezer autóra a termelés 2013 márciusához képest. Dél-Ázsia legnagyobb piacán, Indiában azonban 10 százalékkal csökkent a gyártás 983 ezer autóra. A Toyota 39 százalékot veszített köszönhetően egy sztrájknak. A Nissan és a Honda növekedni tudott, előbbi a Go Datsun, utóbbi a Honda Amaze modellnek.

A Hyundai koreai robotjai a legszorgosabbak

A térségben a legnagyobb gyártó a Hyundai, amely közel annyi autót bocsátott ki az első negyedévben mint a Toyota és a Suzuki együtt. Az európai gyártók közül egyedül a Renault-Nissan sikeres, a Volkswagen, a Daimler és a Fiat jelentéktelen darabszámban állít elő autót a vizsgált hét dél-ázsiai országban.

Kiemelt Partnereink