Beszállítók Változatos év hozott kimagasló árbevételt a Hajdunál

Változatos év hozott kimagasló árbevételt a Hajdunál

autopro.hu | 2021.03.11 16:23

Változatos év hozott kimagasló árbevételt a Hajdunál

Fotó: Hajdu Autotechnika Zrt.

Bár a pandémia több ponton is módosította terveiket, ennek ellenére a Hajdu Cégcsoport pozitív mérleggel zárta az elmúlt évet, 2020-ra 15,6 milliárd forintos árbevételt könyvelhetett el. Az épületgépészeti termékeket gyártó Hajdu Hajdúsági Ipari Zrt. piaca végig stabil marad, viszont a Hajdu Autotechnika Zrt.-nek az autóipari volumenek hirtelen változására kellett rugalmasan reagálnia. Járvány sújtotta év egy hazai gyártó szemével.

Hirdetés

Válságállóak a Hajdu bojlerek

A Hajdu Zrt. értékesítését nem befolyásolta jelentősen a világjárvány, a Hajdu termékek iránti kereslet a hazai és az export piacokon is növekedett, összesen több mint 7 százalékkal. A vállalat számára a 2020-as év 10,7 milliárd forintos árbevételt hozott.

„A belföldi és az exportértékesítés az utóbbi években folyamatosan erősödik. A belföldi teljes disztribúciós lefedettség mellett elsősorban a megújuló energiához köthető gépészeti eszközök forgalma nő. Az export területen tovább erősödött a német piaci régió és a kelet-európai piaci forgalom, azon belül elsősorban az orosz régióban.” – részletezte Sztányi Péter, a Hajdu Zrt. kereskedelmi igazgatója.

A családok támogatására irányuló kormányzati intézkedések – CSOK, Babaváró támogatás, Otthonfelújítási támogatás – várhatóan jelentősen fellendítik a hazai építőipari aktivitást, amely az épületgépészeti termékek belföldi piacán is erősödést hozhat a következő időszakban. A támogatások remélhetőleg minél nagyobb arányban a lakossági épületállomány energiahatékonysági beruházásait segítik majd, amihez a Hajdu készülékei felhasználhatóak. A minőségi, hazai gyártású Hajdu termékek mellett mindenképpen fontos érv, hogy a vállalat hazai disztribúciós és szervizpartneri hálózata maximálisan lefedett.

Fotó: Hajdu Zrt.

Az új és megújult Hajdu termékek folyamatosan jelennek meg a kínálatban - HP-Tower hőszivattyús forróvíztároló; Smiley rétegfűtésű bojler; Cube szögletes kivitelű, elektromos forróvíztároló - amelyeket idén a Hpaw levegő-víz hőszivattyúk termékcsaládja követ. „A termékek fejlesztése során elsődleges cél a készülékek energiahatékonyságának további növelése, ezt nem csak a szabályozások, de a fogyasztók erősödő energia- és költségmegtakarítási elvárásai is ösztönzik. Emellett természetesen fontos szempont a dizájn, a termék megjelenése is, ennek megfelelően alakítottunk ki új formákat” – tette hozzá a magyar termékeket gyártó vállalat kereskedelmi vezetője.

Nagyobb fokozatra kapcsoltak

A járvány hatására a Hajdu Autotechnika Zrt. gyártási volumene a tavaszi hónapokban drasztikusan visszaesett, a vállalat gyorsan reagált és működését az aktuális piaci igényekhez igazította. A visszafogott időszak után szeptembertől dinamikus növekedés következett a termelésben, olyannyira, hogy a cég éves árbevételének mintegy 50 százalékát az utolsó negyedév adta. Összességében 4,9 milliárd forint árbevételt realizáltak, ami megközelíti a 2019-es számokat. A két év között tapasztalható mintegy 8 százalékos csökkenés lényegesen kevesebb, mint az iparág 2020-ban elszenvedett, 30 százalékos visszaesése.

Rendelésállományunk jelenleg is növekszik, aminek kielégítéséhez tovább bővítjük dolgozói létszámunkat.

Munkavállalóink száma stabilan 200 fő felett van, ugyanakkor fizikai állományunk esetében folyamatos a felvétel. Azt tapasztaljuk, hogy egyre nehezebb szakképzett, megfelelő minőségű munkaerőt találni, ez nagy kihívást jelent a termelés számára” – emelte ki Dedéné Novotni Anna, a Hajdu Autotechnika Zrt. vezérigazgatója.

Az autóipari vállalat ambiciózus tervekkel vágott bele az újévbe, 2021-re egy rendkívül intenzív, 60 százalékos növekedést terveznek árbevételükben. „Ezeket a számokat a már elnyert és idei évben induló projektjeinkre alapozzunk. A pandémia hatására az autóiparban is elindult egyfajta átrendeződés, a gyártások átszervezésénél Kelet-Európa erősödése tapasztalható, illetve a globális szemléletet egyre inkább felváltja a lokális gondolkodás, miszerint fontos szempont, hogy a beszállító földrajzilag minél közelebb legyen partneréhez. Az idei évben célunk a saját vevőkörünk diverzifikálása, tudatos bővítése” – összegezte a társaság vezetője.

Környezettudatos termelés

A Hajdu társvállalatok egyik legfőbb törekvése a környezetvédelmi célok támogatása. A Hajdu Infrastruktúra Zrt. ennek érdekében az elmúlt évek alatt átfogó energetikai programot valósított meg, amely során korszerűsítette teljes infrastrukturális hálózatát.

Fotó: Hajdu Zrt.

Ezeknek a tudatos intézkedéseknek köszönhetően a cégcsoport megfelezte, azaz 2020 végére a 2009-es adatokhoz mérten 54 százalékkal javította az egységnyi árbevételre eső energiafogyasztást. A beruházások 10 év alatt annyi CO2 kibocsátáscsökkenést eredményeztek, mely mennyiség megfelel a cégcsoport 750 fős munkavállalói állomány több mint másfél éves ökológiai lábnyomának.

Környezetvédelmi szempontból is nagy előnyt jelent a gyáregységeket körbeölelő sűrű, fás környezet. A vállalatcsoport tulajdonában lévő egyedülálló, erdős terület, jelentős mennyiségű szén-dioxidot képes megkötni.

Kiemelt Partnereink