Beszállítók Négy az egyben hajtómodullal állt elő a Schaeffler

Négy az egyben hajtómodullal állt elő a Schaeffler

autopro.hu/D.Á. | 2022.06.16 13:23

Négy az egyben hajtómodullal állt elő a Schaeffler

Fotó: Schaeffler AG

Több új hajtómodult mutatott be elektromos autókhoz a Schaeffler az Oslóban megrendezett Elektromos Autó Szimpóziumon. Az egyiket ezek közül négy az egyben megoldásként hirdetik, az egységet most fejleszti a vállalat. Az integrált kialakítás nagyobb hatásfokot és jobb hőmenedzsmentet tesz lehetővé.

Hirdetés

Már elterjedt megoldás, hogy a villanymotort, a teljesítményelektronikát és az áttételezést egy egységbe integrálják a beszállítók, a Schaeffler azonban a hőmenedzsmentet is beépítette az elektromos autók tengelyeit hajtó modulba, így jön ki a négy az egyben konfiguráció. A cél a jobb helykihasználás és az alacsonyabb tömeg elérése volt. A hajtás hőmenedzsmentje különösen nagy hatásfokkal működik, ami hozzájárul a nagyobb hatótávhoz az elektromos autókkal. A modullal szerelt elektromos autók 14 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, részben a jobb veszteséghő-felhasználásnak köszönhetően, miközben a költségek is csökkentek 10 százalékkal.

Az elektromos autók termikus menedzsmentje kritikus fontosságú. A belső égésű motorok nagy veszteséghője hiányában a hő ritka és értékes dolog a beszállító szerint – ahol olyan nagy a hatásfok, mint az elektromos hajtások esetén, ott kevés hő fogható egyéb munkára. Fűteni kell például az utastéren kívül az akkumulátort is gyorstöltés előtt, amit ha az akkumulátor energiájával teszünk, csökken a hatótáv. Jochen Schröder, a Schaeffler elektromobilitási vezetője elmondta, az elektromos hajtás hőmenedzsmentje alapvetően határozza meg a hatékonyságot és a komfortot az autókban. A vállalat négy az egyben fejlesztése teljes rendszert alkot magában, és sokkal kisebb helyet foglal a nem-integrált társaihoz képest.

Integrált hajtás, nagyobb hatásfok

A nagyobb hatásfokhoz az integrált kialakítás többek között úgy járul hozzá, hogy jóval kevesebb vezeték van, amelyen hő formájában energiaveszteség jelentkezhet, továbbá sokkal összehangoltabb az egyes alrendszerek működése Schröder szerint. A fejlesztés során a mérnökök az egyes alkatrészek hőterhelését is vizsgálják, valamint a teljes autót, mint rendszert is. Fontos például, hogy ha kell, a veszteséghő ne a külvilágba távozzon, hanem teljes mértékben az autó belterét fűtse.

Schröder szerint a Schaeffler a nagy autógyárakat és a startupokat egyaránt megcélozza majd az új fejlesztéssel, hiszen az integrált hajtóegységeknek köszönhetően csökkenhet az autók fejlesztésének ideje és költségei is. Matthias Zink, a Schaeffler AG autóipari technológiákért felelős igazgatósági tagja elmondta, az elektromos tengelyhajtások kiemelt szerephez jutnak a vállalat elektromobilitási stratégiájában.

Szintén újdonság a Schaefflertől az elektromos merevhíd-hajtás pickupokhoz, három az egyben konfigurációval. A maximum két méter széles egységekkel az amerikai piacot célozza a beszállító — írja az electrive.com.

Tetszett ez a cikk? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink