Beszállítók Mindenkit lehagyott akkumulátorgyártásban a CATL

Mindenkit lehagyott akkumulátorgyártásban a CATL

autopro.hu/D.Á. | 2022.02.14 15:17

Mindenkit lehagyott akkumulátorgyártásban a CATL

Fotó: Facebook/CATL-Battery

A kínai CATL akkumulátorgyártó 2021-ben majdnem 97 gigawattórányi kapacitást termelt elektromos autókba kerülő, lítiumion akkumulátorokból. Ezzel jelentős, csaknem 33 százalékos részesedést ért el a globális piacon. A többi kínai vállalat is gyors ütemben zárkózik fel.

Hirdetés

A világ három legnagyobb akkumulátorgyártója mind ázsiai. A CATL után az LG Energy Solution a második legnagyobb, 60,2 gigawattórás megtermelt akkumulátorkapacitása a piac 20,3 százalékát teszi ki. Harmadik helyen áll a globális termelés 12,2 százalékát biztosító Panasonic, 36,1 gigawattórával. Mindez azt jelenti, hogy a három vállalat együtt 193 gigawattórányi lítiumion akkumulátort gyártott, uralva a piac 65,1 százalékát. A teljes piac 2021-ben 296,8 gigawattóra volt, ami kétszer annyi – egész pontosan 102,3 százalékkal több –, mint az azt megelőző évben.

A dobogósok ugyan három különböző országból származnak, a kínai cégek rohamos térnyerése egyértelmű – a top 10-ben öt kínai akkumulátorgyártó szerepel. A listán negyedik BYD a negyedik helyen végzett 26,3 gigawattórás eredménnyel (8,8 százalékos piaci részesedés). A CALB a hetedik, a VW-partner Gotion High-Tech a 8., a Svolt Energy pedig a tizedik. Utóbbi érte el a legnagyobb növekedést tavaly – bevétele megötszöröződött. A gyártókapacitását 2021-ben a CATL és a BYD növelte leginkább, mindkettő a 2,5-szeresére. A CALB és a Gotion megduplázta gyártási számait.

Kínán kívül

A koreai gyártók közül az LG Energy Solution 70 százalékkal növekedett, köszönhetően az akkumulátoraikat befogadó Tesla Model Y és Volkswagen ID.4 autók kimagasló eladásainak. Az akkumulátorpiac rendkívüli növekedését mutatja, hogy az LG még így is veszített részesedéséből. Az SK On a duplájára növelt gyártókapacitásával, 5,6 százalékos piaci részesedéssel az ötödik helyen zárt a világranglistán 2021-ben. A Samsung SDI „csak” 50 százalékkal növekedett, ami 13,2 gigawattórás megtermelt akkumulátor-kapacitásra, 4,5 százalékos részesedésre és a globális hatodik helyre volt elég.

A Panasonic honfitársa, a szintén japán AESC kilencedik lett, a 4,2 gigawattórás kapacitásával 1,4 százalékot kihasítva a piacból. Az AESC 2020-hoz képest csak 0,3 gigawattórával termelt többet, de már bejelentettek több, nagy projektet is Angliában és Franciaországban, így további növekedés várható a vállalattól — áll az electrive.com írásában.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink