Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Komoly megrendelést kapott a Hexagon Purus
A norvég hidrogéntárolási specialista, a Hexagon Purus hosszú távú szerződést írt alá egy európai buszgyártóval, akit nem neveznek meg. A szerződés az ügyfél következő generációs, 12-18 méteres, hidrogén üzemanyagcellás buszaihoz szükséges hidrogéntartályok beszállításáról szól.
Ugyan a Hexagon Purus nem nevezi meg buszgyártót, akivel nemrég szerződött, annyit elárultak, hogy már meglévő ügyfélről van szó, akit kiemelt bánásmódban részesít. Ebből az utalásból leszűkíthető a kör például a Daimlerre, az MAN-re és a New Flyerre. A buszok hidrogéntankjai a Hexagon Purus németországi Kassenben található gyárában fognak készülni, a kiszállítások pedig 2021 és 2024 között történnek majd. A norvég vállalat 30 millió euróra becsüli a megrendelés értékét, amibe már az idén lezajlott szállítások is beletartoznak.
A megrendelésben a Hexagon Purus kis tömegű, kompozit anyagból készülő, henger alakú Type 4 tartálya szerepel, ami 350 kilométeres hatótávot kölcsönöz majd az adott busznak. A norvég vállalat alelnöke, Michael Kleschinski örül, hogy egyre több ország választja a hidrogénes technológiát a tömegközlekedés zöldítésére. Ahogy egyre több európai ország és város jelenti be elköteleződését a mobilitási szektor karbonsemlegesítésére, egyre több hidrogénhajtású teherautó és – főleg városi – busz jelenik meg.
Virágzik a vállalat
A Hexagon Purus terjeszkedik is, nemrég 43,3 millió euró értékben felvásárolta a nagynyomású rendszerekre és hidrogéntechnológiára szakosodott német céget, a Wystrach-ot. A tranzakció még az idei üzleti évben végbemegy. A Hexagon Purus korábban nagynyomású csöveket szállított be a Wystrachnak, a mostani felvásárlás után pedig a német cég Weeze városában lévő főhadiszállásán folyik majd az összeszerelés, a tartályok pedig továbbra is Kassenben készülnek majd — írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!