Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jó forgalma ellenére leépítéseket tervez a ZF
Bár jelentősen nőtt a ZF bevétele, a leépítéseket így sem tudják elkerülni a német beszállítónál. Jelentések alapján a vállalat az elkövetkező kilenc évben folyamatosan megszűnteti a munkahelyeinek hatodát.
Ahogy a ZF partnerei közé tartozó gyártók, maga a beszállító is jelentősen tudta növelni forgalmát az elmúlt évben - egyetlen év alatt 14 százalékos növekedést tudott elérni a cég és így 43,8 milliárd eurós forgalmat produkált. Viszont a világszerte 32 országban dolgozó 164 ezer munkavállaló közül hamarosan nagyon sokan kerülhetnek szorult helyzetbe a ZF-nél: a vállalat a forgalomnövekedés ellenére is leépítéseket tervez. Ahogy többek között a Merkur hírportál is tudósított a helyzetről, 2032-ig a németországi munkahelyek 17 százaléka megszűnhet.
Február elején a ZF Friedrichshafen még jó hírekkel állt elő és bejelentette, hogy kooperációba lép a Wolfspeeddel – egy amerikai chipgyártó vállalattal. Akkor még egy új gyár építéséről volt szó a Saar-vidéken. Áprilisban pedig egy másik kooperáció is nyilvánosságra került az STMicroelectronics chipgyártó céggel. Ám a jó hírek csak korlátozottan tudták javítani a vállalat helyzetét, leépítésékre így is szükség lesz.
Főleg Németország érintett
Az elkövetkező kilenc évben Németországban 9 ezer munkahelyet számolhat fel a ZF. Különösen nagy veszélyben vannak a Saar-vidéken dolgozók, ahol jelenleg ott 9500-an dolgoznak, ám akár közel kétharmadukat is elküldhetik.
Számos vállalatnak vannak nehézségei a járványidőszakból és az ukrajnai háborúból fakadóan. Viszont a ZF Friedrichshafen saját maga is hibás a kritikus helyzete miatt, mivel a vállalatnak eurómilliárdos adósságai vannak, amik részben korábbi felvásárlásokból jöttek össze.
Emellett a ZF számára gondot okoz, hogy a vállalat portfóliójában kiemelt szerep jutott a plug-in-hibrid kategóriának. A német kormány azonban átalakította a támogatási politikáját, a plug-in hibridek kiestek a támogatottak köréből, így a technológia iránt visszaesett a kereslet, amit a ZF is megérez – írja az eFahrer.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!