Beszállítók Idén már a telekommunikáció és az 5G is hangsúlyos lesz az Ipar Napjai kiállításon

Idén már a telekommunikáció és az 5G is hangsúlyos lesz az Ipar Napjai kiállításon

Beck András | 2020.02.11 07:21

Idén már a telekommunikáció és az 5G is hangsúlyos lesz az Ipar Napjai kiállításon

Május 5. és 8. között, keddtől péntekig rendezik meg 2020-ban az Ipar Napjai Kiállítást. A Hungexpón 350 cég állít majd ki és több mint 12 ezer látogatót várnak – mondta Vörös Csaba kiállításigazgató.

Hirdetés

– Mely ágazatok lesznek hangsúlyosak az idei kiállításon és hány cég érkezik a Hungexpóra?

– Az Ipar Napjai egy általános ipari kiállítás, így a műanyagipartól kezdve a gumiiparon, gépiparon, a hegesztésen, a robotikán át még számos más terület képviselői is megjelennek a rendezvényen. A rendezvénynek különben van egy kétévenkénti ritmusa; páratlan években tartjuk az Ipar Napjai - Mach-Tech kiállítást, ami a machine technology-ra utal, ilyenkor a gépgyártók nagyobb számban vannak jelen. Ebből az is következik, hogy a páros években kisebb az egész kiállítás, ugyanis kevesebb nagy gépgyártó vonultatja fel a kínálatát. Ilyen értelemben a 2020-as Ipar Napjait a 2018-as kiállítással érdemes összevetni. Így terveink szerint 10-15 százalékkal több kiállító jelenik majd meg a Hungexpo területén. Az idei rendezvény szerkezete mind kiállítói, mind látogatói összetételben 80-90 százalékban amúgy megegyezik a tavalyival. Az idei Ipar Napjaira összesen 350 kiállítót várunk, ez 2018-ban 310 körül volt. Szerencsére minden évben növekedést tapasztalunk a kiállító cégek tekintetében, de a látogatószám is 10-20 százalékkal szokott bővülni. Az egész eseményt másfél pavilonban rendezzük majd meg.

– Ezek alapján hány látogatót várnak idén?

– A növekedési ütem fenntartása már egy jó eredmény, két évvel ezelőtt 12 ezer látogató jött ki az Ipar Napjaira idén is legalább ennyire számítunk. Figyelembe kell azonban venni, hogy 2014-ben a látogatószám a nyolcezer főt sem érte el. A rendezvény egyébként péntekig tart, így főleg a vidéken tevékenykedő cégeknél tapasztaljuk azt, hogy nem mindig engedik el szívesen a munkavállalókat, pedig ösztönző erő is lehet ha valaki részt vesz az eseményen. Persze vannak olyan vidéki multinacionális cégek, ahonnan akár 20-30 munkatárs is eljön megismerni a szakterületük újdonságait.

– Az autóipar szerepe milyen lesz a 2020-as kiállításon?

– Az autóipar megkerülhetetlen Magyarországon, nemcsak most, hanem a jövőben is. Most ingadozások vannak az iparágban, a technológiai változás és a gazdasági lassulás kapcsán útkeresés zajlik az ágazatban. Ilyenkor az innovációk kerülnek előtérbe, mindenki újabb, hatékonyabb megoldásokkal próbálkozik és ezek megjelennek a Hungexpón. Kiállítóink zömének van valamilyen köze az autógyártáshoz, de azt is érezzük, hogy egyre több szereplőnek fontos a több lábon állás.

A Hungexpón 350 cég állít majd ki és több mint 12 ezer látogatót várnak

A Hungexpón 350 cég állít majd ki és több mint 12 ezer látogatót várnak

– Milyen igazán különleges újítások láthatók majd az Ipar Napjain?

– Az elmúlt két három évben egyre több robotizációs eszköz jelenik meg a kiállításon, ez idén is így lesz. Emellett az ipari logisztika is hihetetlen módon fejlődik, ezen a területen leginkább kézzelfoghatóak az Ipar 4.0 eredményei. A telekommunikáció és az 5G is nagy hangsúlyt kap, továbbá egy új technológia is bemutatkozik, a Narrowband IoT, ami szintén tud ipari környezetben új, költséghatékony megoldásokat hozni.

– Mennyi az új kiállító és ők milyen területről érkeznek?

– Februárig 200 kiállító regisztrált, 20 százalékuk új partner. Nálunk nagyon vékony a határ a kiállító és a látogató között, hiszen az Ipar Napjai teljes egészében szakkiállítás, ahol nagyon sok olyan kiállító jelenik meg egy-egy új rendezvényen, aki előzőleg még látogatóként jött el. De lesz olyan gépkereskedő cég is, amelyik utoljára a kilencvenes években állított ki. Az elektronika, a távközlés, az automatizálás és a logisztika területéről is érkeznek folyamatosan új kiállítók.

– Milyen a hazai és a külföldi cégek aránya?

– Mindig nagyon sok külföldi kiállító érkezett, jellemzően 30 százalékos arányban vannak jelen. Itt nem az olyan külföldi cégekre gondolok, akiknek magyarországi telephelyünk van, hanem a teljesen külföldön működő vállalatokra. Jellemzően Európából, főleg Németországból és Ausztriából érkeznek a legtöbben. Eddig összesen 13 országból vannak kiállítók, most ez 31 céget jelent. Olaszországból, Svájcból, Hollandiából, Lengyelországból, Csehországból, de Kínából és Indiából is érkeznek cégek.

A rendezvény alapvetően a hatékonyságnövelésről szól, és ez mindenkinek fontos

A rendezvény alapvetően a hatékonyságnövelésről szól, és ez mindenkinek fontos

– Meddig jelentkezhetnek a kiállítók?

– Kedvezményes előjelentkezésre februárban van még lehetőség, amúgy a kiállítás nyitónapjáig még elfogadunk jelentkezéseket.

– Miért érdemes eljönni kiállítóként, illetve látogatóként?

– Mindkettőjüknek azért, mert ez Magyarország legnagyobb és egyetlen olyan ipari eseménye, ahol a legszélesebb körben mutatkoznak be a terület újdonságai. A már beregisztrált cégek listája elérhető a honlapunkon. A látogatók ipari szakemberek, Magyarország legjelentősebb termelőegységeiből érkeznek, döntéshozók, mérnökök, gyárvezetők. A rendezvény alapvetően a hatékonyságnövelésről szól, és ez mindenkinek fontos.

– Milyen szakmai konferenciák és egyéb rendezvények lesznek?

– Az első napon hagyományosan az Innovációs és Technológiai Minisztérium Ipar 4.0 konferenciájának adunk otthont, valamint a Budapesti és Pest Megyei Mérnökkamara egész napos továbbképzésére lehet jelentkezni. Újdonság, hogy a Sztaki Ipar 4.0 és a mesterséges intelligencia kapcsolódásáról tart konferenciát. A Bay Zoltán Kutatóintézet egész napos matchmaking event-et, azaz egy nemzetközi partnerközvetítő rendezvényt tervez szervezni KET kulcstechnológiai (nanotechnológia, korszerű anyagok, ipari biotechnológia, fejlett gyártási technológiák, micro- és nanoelektronika, fotonika) szolgáltatásokat kínáló kutatóintézetek és érdeklődő kis- és középvállalkozások számára.

A szervezők adatai szerint a kiállítók 50-70 százaléka folytat olyan tárgyalásokat az Ipar Napjain, amelyekből a később konkrét üzletek köttetnek

A szervezők adatai szerint a kiállítók 50-70 százaléka folytat olyan tárgyalásokat az Ipar Napjain, amelyekből a később konkrét üzletek köttetnek

Lesz egy vendégrendezvényünk is, Rubber Expo néven, ami egy nemzetközi gumiipari szakkiállítás. Ez az alapanyagok és a granulátumok kiállítása. A honlapunkon a látogatói regisztráció díjmentes és mindkét rendezvényre érvényes.

– Milyen értékben szoktak üzleteket kötni a kiállítók?

– Nehéz pontos adatot mondani, de volt olyan kiállító az elmúlt években, aki csaknem egymilliárd forint értékben kötött üzletet a kiállítást megelőző és követő néhány hétben, illetve magán a rendezvényen. Ez a mennyiség nyilván a gépgyártóknál érhető, el egy alkatrészt kereskedő más volument képvisel. Azok, akik elhívják a partnereiket a kiállításra és jól felkészülnek, megismertetik a termékeiket, jellemzően sikeres kiállítást szoktak zárni. Adataink szerint a kiállítók 50-70 százaléka folytat olyan tárgyalásokat az Ipar Napjain, amelyekből később konkrét üzletek köttetnek. Erős kapcsolatépítő, networking szerepe is van a rendezvénynek. Nagyon sok cég a partnereinek 60, akár 80 százalékával kapcsolatba tud lépni a rendezvényen, ezzel rengeteg utazást és egyeztetési procedúrát spórolhatnak meg. Van olyan kiállítónk, aki annyira jól építette fel a kommunikációját, hogy a látogatók több mint 20 százalékát elérte és természetesen ezt dokumentálta is adatfelvételi ívekkel. Ez rendkívül magas szám. Összességében tehát elmondható, hogy azoknak sikeres a kiállítás, akik komoly munkát fektet a megjelenésbe. Az eseményen átadjuk az Ipar Napjai nagydíjat is, amelyre március végéig pályázhatnak a megjelenő cégek, számos kategóriában nagyon sokan jelentkeztek már. Áprilisban értékeljük a Gépipari Tudományos Egyesülettel és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel a pályázatokat. A nagydíjasokat természetesen a kiadványainkban és számos fórumon megismertetjük a közönséggel, ennek így kiemelkedő marketing értéke van.

Kiemelt Partnereink