Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Háttérbe szorul a hagyomány a ZF-nél
A ZF várakozásai szerint 2030-ra a beszállító nagyobb volumenben gyárt majd az elektromobilitáshoz kapcsolódó alkatrészeket, mint a hagyományos hajtások elemeit. A szoftveres autók korában komoly átalakuláson megy át a német vállalat.
A ZF vezérigazgatója, Wolf-Henning Scheider június 1-jén, a Bochum városában megtartott „Car Symposium” című konferencián beszélt a vállalat jövőjéről. A ZF egyre inkább az elektromos autók alkatrészeire és a szoftverekre összpontosít, míg a vállalat eddigi legismertebb termékeire, a klasszikus sebességváltókra egyre kisebb hangsúlyt fektetnek.
„A chip a jövő fogaskereke” – sommázta az átállás lényegét a német beszállító vezérigazgatója.
Az évtized végére azonban a vállalat több sebességváltója utoljára kerül gyártásba, majd fokozatosan a klasszikus váltó valószínűleg teljesen kikopik – nemcsak a ZF kínálatából, hanem a világból is, így természetes, hogy a cég megváltoztatja a portfólióját.
Küszöbön a teljes átalakulás
A ZF lényegében háromszoros átalakuláson megy keresztül az elektromobilitás, a szoftverfejlesztés és az autonóm vezetés irányába. A cég tavaly csaknem 3,1 milliárd euróval forgalmának bő nyolc százalékát fordította kutatás-fejlesztésre az átállást segítve – írja az Automobilwoche.
A ZF világszerte mintegy 157.500 alkalmazottat foglalkoztat, és 188 gyártóüzemet üzemeltet – köztük Magyarországon is, hazánkban Egerben rendelkezik gyárral a cég.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!