Beszállítók Ez hozta a Faurecia sikerét

Ez hozta a Faurecia sikerét

autopro.hu/H.J. | 2018.11.07 06:00

Ez hozta a Faurecia sikerét

Sikeres félévet zárt a Faurecia – a vállalat kínai üzletei és a világszerte gyorsan növekvő SUV-eladások miatt Patrick Koller vezérigazgató magabiztosan tekint az év további időszakára is.

Hirdetés

Erős félévet tudhat maga mögött a Faurecia, melyhez több tényező is hozzájárult. A vezérigazgató elmondta, minden kulcsfontosságú pénzügyi mutató kétszámjegyű növekedést mutat, emellett a vállalat földrajzi terjeszkedése is jó irányba halad, kínai piaca a legnyereségesebb. Patrick Koller szerint nagy lehetőséget látnak a haszongépjárművek emissziós értékeit javítani képes üzletágában, a beszállítót ezen kívül a SUV-ok értékesítése is erőteljesen segíti. A második félévre nézve leginkább a WLTP-szabvány miatt kell rövid késedelmekkel számolni, ennek ellenére 2018-ban az eladások mintegy nyolc százalékos növekedésére számítanak az előző évhez képest.

Túlzottan nagy nehézségekkel nem kell megküzdenie a vállalatnak a jövőben sem. Az autóiparban makrogazdasági problémákkal ugyan kell számolni, de remélhetőleg rövid időn belül új megállapodásokat köthetnek ezek megoldására. Patrick Koller hozzátette, az iparág tíz éve növekedést mutat, így nem kizárt egy esetleges visszaesés, amire a vállalat azonban már felkészült: redukálták műveleti központjaik számát öt alacsonyabb költségtényezőkkel bíró országra, újratárgyalták kötvényeik és hitelkereteik futamidejét, illetve megnövelték kötvényeik lejáratát.

A vezérigazgató beszélt a CARE megatrendjeiről is (összekapcsolhatóság, autonóm vezetés, közösségi-taxi, elektromosság), amelyek az egész iparágat behálózzák. A jármű belső tere nagy változásokon esik át, ezért a vállalat további biztonsági és kényelmi megoldásokat is fejleszt. A Cockpit of the Future sokoldalú, összekapcsolt és prediktív szolgáltatása új vezetői élményeket tesz lehetővé. Ez a terület több szempontból is nyereséges, hiszen mivel új élményeket nyújt felhasználója számára, a gyártók a már meglévő, és gyakran drágább termékek helyett egy komplett rendszert használhatnak.

A nyár folyamán a Faurecia megvette a Parrot Automotive-ot, amely androidos infotainment rendszerekkel foglalkozik. Ez lehetővé teszi, hogy hatékonyabban fejlesszék a Cockpit Intelligence Platformot, azt az alapvető elektronikai és szoftverrendszert, amely biztosítja az új felhasználói élményeket a csatlakoztatott és a prediktív belső tér számára.

A vezető elmondása szerint a jövőben partnerkapcsolatok létrehozására törekszik a vállalat, emellett startup- vállalkozásokba és innovációba is fektet, hogy gyorsan hozzáférhessen a különböző technológiákhoz.

Kiemelt Partnereink