Beszállítók E-mobilitási megoldásokat mutat be a Knorr-Bremse

E-mobilitási megoldásokat mutat be a Knorr-Bremse

autopro.hu | 2022.09.21 16:21

E-mobilitási megoldásokat mutat be a Knorr-Bremse

Fotó: Knorr-Bremse

A mobilitási és szállítási ágazat új stratégiákat, koncepciókat és termékeket kér a haszongépjárművek gyártóitól és flottaüzemeltetőitől, olyanokat, amelyek megfelelnek az e-mobilitás iránti igényeknek. A Knorr-Bremse folyamatos támogatást nyújt a haszonjármű-gyártók számára az átállás során. A Knorr-Bremse 2022. szeptember 20-25-én Hannoverben az IAA Transportation 2022 rendezvényen mutatja be stratégiáját és termékportfólióját az e-mobilitás átalakítására vonatkozóan. Emellett a vállalat pótkocsi-technológiákkal és diagnosztikai megoldásokkal is készül.

Hirdetés

Az elektromos mobilitás alapjaiban fogja megváltoztatni a haszongépjárművek architektúráját, valamint a rendszerkövetelményeket, amelyeket teljesítenie kell. A Knorr- Bremse Haszonjármű Üzletága már számos új terméket fejleszt, amelyek megfelelnek az elektromos járművekre vonatkozó követelményeknek, és hozzájárulnak a „nulla kibocsátás” küldetés megvalósításához.

Új eCubator innovációs egység

Annak érdekében, hogy proaktív szerepet játsszon ebben az átalakulásban, a Knorr-Bremse létrehozta az e-mobilitás innovációs egységét, az eCubatort. Az egység szakértői holisztikus, rendszeralapú megközelítést alkalmaznak az elektromos meghajtású haszongépjárművek innovatív, intelligens megoldásainak kifejlesztéséhez. Ez már most számos lehetőséget nyit meg a Knorr-Bremse számára, hogy hatékony, méretezhető technológiákat állítson elő a vontatási, fékezési és kormányzási megoldásoktól a tápegységekig. Ugyanakkor a vállalat már előre tekint a második generációs elektromos járművek felé, amelyek várhatóan 2025-től jelennek meg a piacon. A kulcsfontosságú technológiák itt az energiagazdálkodási rendszerek, az elektromechanikus működtetők, a hajtás- és hajtáslánc-integráció kiegészítő funkciói és az elektronikus fékrendszerek.

E-mobilitási megoldások

Biztonságos, megbízható, csendes és energiatakarékos: a Knorr-Bremse az e-mobilitást fenntarthatóvá kívánja tenni – biztonságos, megbízható rendszerek szállításával, amelyek támogatják a járműgyártók elektrifikációs ütemtervét, miközben minimalizálják a szén-dioxid, a zaj és a fékpor kibocsátását.

A vasúti és haszonjárművek biztonságossá és megbízhatóvá tétele a Knorr-Bremse DNS-ének része. A Knorr-Bremse rendelkezik azzal a szakértelemmel, hogy biztosítsa, hogy a rendszerek megfeleljenek a legmagasabb biztonsági előírásoknak. A haszongépjárművek energiahatékonyságának javítására irányuló folyamatos törekvésben a Knorr-Bremse olyan termékeket fejleszt, amelyek energiát takarítanak meg és visszanyernek, nem pedig egyszerűen fogyasztanak. A járművek zajkibocsátásának csökkentése érdekében a Knorr-Bremse optimalizált zaj- és hatékonyságprofillal rendelkező alkatrészeket szállít, mint például az elektronikus lapátmodul (Electric Vane Modul - EVM) és az elektronikus csavar modul (Electric Screw Modul – ESM). A Knorr-Bremse minden fejlesztésnél alkalmazza a „legjobb illeszkedés” elvét: a megoldásoknak adaptálhatónak, modulárisnak és kompaktnak kell lenniük, hogy könnyen illeszkedjenek az OEM-ek járműarchitektúráiba.

EPS – Elektromos szervokormány

A teljesen elektromos EPS rendszerével a Knorr-Bremse teljesen redundáns és hibabiztos kormányrendszert kínál, így az az e-mobilitás, a fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) és a magas automatizáltság (Highly Automated Driving – HAD) kulcsfontosságú eleme. Mivel az EPS rendszerek moduláris megközelítésen alapulnak, könnyen integrálhatók a haszongépjárművek minden kategóriájába, beleértve a hagyományos hajtású teherautókat is. A rendszerek mögött meghúzódó energiafogyasztás elve lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy jelentősen csökkentsék az energiafogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást.

Az EPS-hez hasonlóan a SAE 5-ös szintig lefedi a HAD-t az elektrohidraulikus fejlett hibrid szervokormány (AHPS) rendszer is. Mindkét kormányrendszer fokozza a közúti biztonságot és a vezetés kényelmét számos vezetőtámogató funkcióval, mint például a sebességfüggő szervokormány, az aktív sávtartó asszisztens és a kormánykerék-visszaállítás, valamint a kivételes kormányzási visszajelzés. Az EPS-hez hasonlóan rugalmas AHPS platform szabványos rendszerméretei azt is lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy magasabb SAE szintekre váltsanak anélkül, hogy további telepítési területre lenne szükségük.

EVM – Elektromos lapát modul

Az elektromos lapát modul (Electrical Vane Module-EVM) egy forgólapátos kompresszorból és egy kompakt villanymotorból áll. A piac legcsendesebb, legenergiahatékonyabb kompresszora, a forgólapátos kompresszor közepes és alacsony sűrítettlevegő-igényű elektromos járművekhez méretezhető, és a tervek szerint 2023-ban kerül forgalomba. A kompresszor csendes működését a minimális vibrációnak és a sima, impulzusmentes levegőellátásnak köszönheti. A kompakt, robusztus kialakítású, -40 és 80 Celsius fok közötti hőmérsékleten történő üzemelésre alkalmas kompresszor hőkezelési rendszerrel rendelkezik, amely a teljes fordulatszám-tartományban nagyon hatékonyan működik. Hatékonyságát tovább növeli a beépített inverterrel ellátott állandó mágneses villanymotor.

ESM – Elektromos csavar modul

A rendkívül megbízható és hatékony Electric Screw Module (villanymotorral kombinált csavarkompresszor) lenyűgözően csendes teljesítményt nyújt a nagy sűrítettlevegő-igényű haszonjárművekben, például buszokban. A térfogatáram 230–475 normál liter/perc (forgólapátos kompresszor: 180–300 normál liter/perc; 330 normál liter/perc és 11 bar között). A termék jellemzői hasonlóak a forgólapátos kompresszoréhoz.

Kerékagy – a moduláris Synact család

Ez az integrált kerékagy egység működtetőből, féknyeregből, fékbetétből és tárcsából áll. A moduláris Synact család robusztus tárcsafékjei energiahatékonyak és könnyen felszerelhetők, valamint kellő rugalmassággal alkalmazkodnak a változó helyigényekhez. A tipikus opciók közé tartozik például a kompaktabb axiális kialakítás vagy a radiális hengerelrendezés. A kerékagy egység optimalizált tömege és méretei jelentős szabadságot biztosítanak az elektromos haszongépjárművek tervezői számára. A moduláris Synact megközelítés a fékpor kibocsátásának minimalizálására és a fékrendszer villamosítására vonatkozó jövőbeli megoldásokat is figyelembe veszi.

eVMC – Elektromos jármű mozgásvezérlés

Az eVMC (Electric Vehicle Motion Contol) szoftver optimalizálja az elektromos meghajtású haszongépjárművek hosszirányú dinamikáját, ami energiatakarékos vezetést és stabil kezelhetőséget eredményez. Az eVMC kategóriájában a legjobb energia-visszanyerést éri el a fékezés során azáltal, hogy optimalizálja a jármű meglévő fékkeverési stratégiáját. Ennek érdekében az eVMC a járműdinamikai figyelő funkciót használja mind a vontatón, mind a pótkocsin, hogy előre jelezze a vontató-pótkocsi egység stabilitási határait. Így amikor az elektromos motor csak generátor üzemmódban működik, a rendszer 0,2 G-t meghaladó lassító erőket érhet el. A mozgásvezérlő funkciók minden új eDrive konfigurációba integrálhatók a világ bármely pontján az egy, központi villanymotortól a többmotoros elrendezésekig, amelyek tengelyre vagy kerékre szerelt hajtásokkal rendelkeznek egy vagy több hajtott tengelyen. Az eVMC ezekkel az új funkciókkal egészíti ki a Global Scalable Brake Control (GSBC) rendszert.

A GSBC rendszer moduláris architektúrát használ a fékkomponensek korábbi sokféleségének csökkentése érdekében, és egy jövőre elkészülő fékvezérlő platformot biztosít. A modulok úgy kombinálhatók és testreszabhatók, hogy megfeleljenek az adott járműkonfigurációnak. A GSBC leegyszerűsíti a rendszerelrendezést, és hozzájárul az alkatrészek, a súly és a telepítési költségek megtakarításához. Többek között az elektronikát és az elfordulási sebesség érzékelőket integrálták a nyomásmodulátorba. A rendszer fékvezérlő funkciókat, például ABS-t és ESP-t biztosít, és interfészként működik a legmodernebb vezetőtámogató rendszerekkel. Egy egyszerű, költségoptimalizált bővítés nagy redundanciájú rendszerré alakítja, amely alkalmas a magas automatizáltság használatára.

rPMS – redundáns energiagazdálkodási rendszer

A redundáns tápegységrendszer (redundant Power Management System- rPMS) a biztonsággal kapcsolatos rendszerek megoldása. Ezek közé tartozik az elektromos szervokormány (EPS) rendszer az elektromos haszongépjárművekben, valamint a fékvezérlő rendszerek, ECU-k és érzékelők az automatizált vezetéshez. Két független tápáramkör biztosítja a hibamentes működést a nagymértékben automatizált haszongépjárművekben azáltal, hogy a rendszerek magas rendelkezésre állást biztosítanak.

eBRS – e-Jármű fékellenállás rendszere

A folyadékhűtéses, nagy teljesítményű eBRS fékellenállás-rendszer megoldást jelent az optimalizált, mindig elérhető fékfunkció biztosítására az elektromos hajtáslánccal rendelkező haszongépjárművekben. Az elhúzódó fékezési funkció az akkumulátor töltöttségi szintjétől függetlenül folyamatosan elérhető, biztosítva az akkumulátor védelmét. A teljesen integrált eBRS fékellenállásból, ECU-ból és nagy teljesítményű elektronikából áll. Jellemzője a nagy teljesítménysűrűség és a méretezhetőség, valamint a kedvező súly/térfogat arány, amely zökkenőmentes és hatékony folyamatot tesz lehetővé a járművekbe történő beszerelésben. A rendszer magas fékezési dinamikája optimális egyensúlyt biztosít az energia-visszanyerés és az energiaeloszlás között.

A legújabb pótkocsi-technológiák

A Knorr-Bremse legújabb pótkocsi-technológiája is bemutatásra kerül az IAA kiállításon, bemutatva a fék- és alváz-vezérlőrendszerek, a kerékagyak és a pótkocsik vezetőtámogató rendszereinek legújabb fejlesztéseit. Az idei vásár legfontosabb fejlesztései közé tartozik az iTebs X trailer EBS, amely egyetlen kompakt összeállításban egyesíti az ECU-t, az érzékelőtechnológiát és a pneumatikus vezérlőelemeket. A csúcsminőség és a megbízhatóság a legújabb generációs pótkocsi EBS fémjelzi. A cég emellett bemutatja a parkoló- és manőverező szelep (POM LCon+) legújabb generációját emelő/süllyeszthető funkcióval, valamint az új moduláris felfüggesztés-vezérlést (CSM) a hagyományos és elektropneumatikus légrugós rendszerekhez.

A kerékagyak szegmensében a Knorr-Bremse bemutatja csökkentett tömegű NexTT egydugattyús tárcsafékjét, amely a nagy hatékonyság megtestesítője. 29 kilogrammnál kisebb súlyával a NexTT a legkönnyebb 22,5 hüvelykes pótkocsi tárcsafék a piacon. A NexTT opcionális Active Caliper Release (ACR) funkciója segít a járműkezelőknek a költségek minimalizálásában és az üzemanyagfogyasztás csökkentésében.

Új szint a diagnosztikában

A Knorr-Bremse a közlekedés biztonságosabbá tételéhez digitális és adatvezérelt utópiaci megoldások szállításával is hozzájárul. 2022 júniusában a Knorr-Bremse megállapodást írt alá a cég jelenlétének a digitális, adatvezérelt utópiaci megoldások terén való bővítése érdekében a spanyol Cojali S.L. cég többségi részesedésének megszerzéséről, amely a diagnosztikai rendszerek nemzetközi fejlesztője és gyártója haszongép- és más járművek részére. A Jaltest márkanév alatt a Cojali a haszongépjárművek többmárkás diagnosztikai megoldásainak szállítója. Mostantól a Knorr-Bremse ügyfelei is profitálnak majd belőlük – erősíti meg Alexander Wagner, a Knorr-Bremse Haszonjármű-rendszerek utópiacáért/TruckServices EMEA felelős alelnöke: „Már most is támogatjuk ügyfeleinket a precíz járműalkatrész-diagnosztikában szervizmegoldásokkal, valamint segítségnyújtással és hibaelhárítással. A műhelyhatékonyság további racionalizálása érdekében azt tervezzük, hogy a Knorr-Bremse NEO műhely-diagnosztikai megoldását integráljuk a Jaltestbe, és beépítjük a Jaltest szolgáltatásai közé.”

A Jaltestbe integrált NEO diagnosztikai megoldás még hatékonyabbá teszi a műhelyeket azáltal, hogy lehetővé teszi a már Jaltest diagnosztikát használók számára, hogy szükség szerint hozzáadhassák a Knorr-Bremse diagnosztikai megoldását, tovább javítva ezzel a funkcionalitásukat. Ezzel a műhelyek és a flottaüzemeltetők képesek lesznek gyorsan és pontosan elemezni az összes Knorr-Bremse járműalkatrész állapotát, miközben átfogó hibaelhárítási támogatást is élvezhetnek.

A Knorr-Bremse konszern müncheni székhelyével a vasúti és haszongépjármű rendszerekhez gyártott fékrendszerek területén világszerte vezető gyártónak számít. A konszern több mint 110 éve mértékadó a modern fékrendszerek fejlesztése, gyártása, forgalmazása és szervize területén. Több mint 30 országban összesen 100 telephellyel rendelkezik. Magyarországon két telephelyen van jelen, a budapesti telephely a vasúti fékrendszerek, míg a kecskeméti a haszonjármű-rendszerek berendezéseinek gyártását végzi.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink