Beszállítók Az e-haszonjárműveket is kiszolgálja a Continental

Az e-haszonjárműveket is kiszolgálja a Continental

autopro.hu/V.M. | 2022.08.06 04:20

Az e-haszonjárműveket is kiszolgálja a Continental

Fotó: Continental

A német Continental, követve az e-mobilitás trendjét, ma már az elektromos tehergépkocsikhoz és autóbuszokhoz is kínál és fejleszt megoldásokat. Ezek között szerepelnek olyan különlegességek is, mint a pantográf.

Hirdetés

A szeptember 20-25. között Hannoverben megtartott idei IAA Transportation haszongépjármű-ipari vásáron a vezetéstámogató rendszereken, autonóm vezetési funkciókon, és konnektivitást biztosító komponenseken kívül a fenntarthatóságot szolgáló elektromobilitási megoldásait is be készül mutatni a Continental.

Kihasználják a szinergiákat

„Ellenben a személyautó-piaccal, a haszongépjármű-szektor még mindig a nulla kibocsátású mobilitás felé vezető átmenet kezdővonalán áll” – magyarázta Dr. Ismail Dagli, a Continental okos mobilitási üzletegységének vezetője. „Ugyanakkor tisztán látni, hogy a piac egyre gyorsul (az átmenetben), a hatótávolság és a töltőhálózat által képzett komoly akadályok ellenére. A jövőben a fenntartható meghajtások fontosabbá válnak a nagyra törő klímaváltozás elleni célok és a teherforgalom folyamatos növekedése nyomán.”

A Continental aktív az elektromos autók részegységeinek fejlesztésében és gyártásában, az így szerzett tapasztalatokat pedig át tudja ültetni a villanyhajtású haszonjárművek szegmensébe. „Arra készülünk, hogy szisztematikusan bővítsük a termékkínálatunkat a személyautós kollégáinkkal, mivel az autók komponenseit gyakran kismértékű módosításokkal fel lehet használni” – mutatott rá Dagli.

Az ideális megoldás

Ma már a Continental egyebek mellett konvertereket, vezérlőegységeket, szenzorokat és akkumulátormenedzsment rendszereket készít az utasokat és árut mozgató járművekhez. A megoldások között szerepel a Siemens Mobility-vel jelenleg közösen fejlesztett pantográf is, ami lehetővé tenné járművek dinamikus töltését az útpálya fölött futó magas feszültségű vezetékekről. A német közlekedési minisztérium alá tartozó Nemzeti Platform a Jövő Mobilitásáért ajánlása szerint Németországban 4000 kilométer autópályaszakaszon kellene felsővezetéket elhelyezni 2030-ig.

„Ez egy ideális megoldás lenne a jövőben, különösen a nehéz teherbírású járművek forgalmában – megelőzi a hosszú várakozási időt a töltőállomásoknál, és az akkumulátort sokkal kisebbre lehet tervezni” – mondta el Alex Rupprecht, a Continental pantográf-fejlesztésért felelős munkatársa.

A Continental továbbá specifikusan az elektromos haszonjárművekhez tervezett gumiabroncsokat is fejleszt és kínál. 2016 óta minden nagyobb teherautó- és buszgyártóval közösen dolgozik azok elektromos járműveihez tervezett abroncsokon.

Magyarországon a Continental technológiai vállalat a jövőbeli autóipari trendekhez igazodó mesterséges intelligencia fejlesztő központtal, egy járműdinamikai fejlesztőközponttal és tesztpályával, hat gyárral, illetve egy regionális gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen. Hazánkban a vállalat mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztat. A Continental folyamatosan és nagy mértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek és infotainment megoldások biztosításával, valamint a járműelektronika, műszaki elasztomer-termékek fejlesztésével, ipari szállítási megoldások gyártásával és gumiabroncsok értékesítésével. Magyarországon a Continental Csoport mindhárom üzleti szektorával jelen van. Az autóipari és a gumiabroncs szektorokhoz tartozó, valamint az ipari megoldásokat szállító ContiTech vállalatok tevékenységet folytatnak Budapesten, Budaörsön, Makón, Nyíregyházán, Szegeden, Vácon és Veszprémben.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink