Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Áttörés: olajmentes kompresszort szerel a Mahle a haszongépjárművekbe
A beszállító új kompresszoralkatrészei kisebb forradalmat generálnak a haszongépjárművek fékrendszerei terén, ugyanis egyáltalán nincs szükség olajra működésükhöz.
A Mahle nem használ több olajat kompresszoraiban, helyette egy Nikasil bevonatú hengert és egy speciális teflon dugattyúgyűrűt használ, melyet egy csúszós lakkbevonattal lát el.
A fejlesztés előnye az, hogy tiszta, olajmentes levegőáramlást biztosít, csökkenti a költségeket, a súlyt, egyben kis súrlódási ellenállást biztosít, mivel nincs szükség vezérlőgyűrűre.
A kompresszorgyártó számára ez kisebb súlyt eredményez az alumínium hengereknek és dugattyúknak köszönhetően, továbbá optimális hőmérsékletirányítást és nagyfokú tartósságot kínál. Az új alkatrészek ráadásul lehetővé teszik, hogy fizikailag is elkülönüljön a kompresszor a belső égésű motor fogaskerékáttételétől és egy 48 voltos Mahle áttéttel hajtsa meg, melyet a szükség szerint külön is lehet irányítani.
Ez nem csak a háttérzaj csökkentésére szolgál, hanem mérhetően csökkentheti a széndioxid-kibocsátást is. Ez az elektromos meghajtású járművekben való használathoz is különösen megfelelővé teszi.
A Nikasil bevonat, a PTFE dugattyúgyűrűk és a csúszós lakk bevonat további előnyöket kínál azoknak a gyártóknak is, amelyek folytatni akarják az olajkenetes kompresszorok használatát, mivel az újítások csökkentik a kompresszor olajfogyasztását, súrlódását és súlyát.