Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A ZF radarjával lehet autonóm a SAIC Motor
A ZF négydimenziós, nagyfelbontású radarja biztonságosabb autonóm vezetést tesz lehetővé. A radar 350 méterig lát el, ezzel az eszköz hasonló tulajdonságokkal bír, mint például egy lidar, így akár negyedik szintű önvezető autót is gyárthat vele a SAIC.
A ZF Full-Range Radar technológiája négydimenziós, ugyanis távolság, sebesség, magasság és a horizont íve (azimut) mérésére alkalmas. A magasság mérése a forgalmi helyzet meghatározásában segít, például ennek segítségével tud időben fékezni egy önvezető módban lévő autó az autópályán híd alatt vagy alagútban, ha torlódik a forgalom.
A radar segít az út környezetének feltérképezésében is, akár abban is, hogy az út mellett van-e hely félrehúzódni.
A ZF radarjának felbontása rendkívül nagy, 192 csatornából áll, ez az átlagos radarok csatornájának 16-szorosa, a négy monolit mikrohullámú integrált áramkörnek (MMIC) köszönhetően.
Előrelépés az érzékeléstechnikában
Christophe Marnat, a ZF elektronikai és ADAS divíziójának ügyvezető alelnöke a vállalat közleménye szerint elmondta, hogy a Full-Range Radar remekül reprezentálja azt az előrelépést, amit a cég elért az érzékeléstechnikában.
Ez az alkalmazás kulcs lehet a hármas és a négyes szintű önvezetés elérésében, de a kettes szintű önvezető funkciók biztonsági szintjét is emeli.
A kínai SAIC által megrendelt radarokat a ZF 2022-től fogja kiszállítani a vállalatnak, azt egyelőre nem tudni, milyen modellekbe kerülhet be az alkalmazás.