Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A ZF az új alvázrendszerével próbál az önvezető autózás húsos kondérjához könyökölni
A ZF új aktív alvázrendszere csökkenti az úthibák okozta kilengéseket és mozgásokat az autóban. A fejlesztés az önvezető autók komoly segítsége lehet.
Ha nem az útra koncentrálunk, sokkal jobban figyelünk az autó mozgására – ez sokaknál rosszullétet is okozhat. Az ilyen mozgások eltüntetése hatalmas kihívást okoz a mobil irodák megálmodói számára. A megfelelő biztonság mellett ez az önvezető járművek használhatóságának egyik kulcskérdése. Az ZF lengéscsillapítói segítségével szinte az összes idegesítő mozgás és vibráció elkerülhető, amit az út felülete okoz, ugyanakkor a rendszer hatékony a sávváltáskor, a gyorsuláskor és a lassuláskor keletkező mozgásokkal szemben is.
Az alvázrendszer egy külső kompakt elektromos motorhoz kapcsolódik, mely kétirányú fúvókát kapcsol mindkét kerékhez. Ez egyénileg mindegyik keréknél növelheti és csökkentheti a nyomást. A környezeti érzékelőkkel kiegészítve az útviszonyokat is felméri, és azt az abroncsot, amit valamilyen külső behatás ér, az úton tartja, ahelyett, hogy engedné, hogy pattogjon. Az eszköz a vállalat lengéscsillapítás vezérlési technológiájával (CDC) dolgozik együtt, mely arra készült, hogy variálja a kemény és a puha kezelési módokat.
A lengéscsillapító adatait felhőbe feltöltve lehetővé válik, hogy a mögöttünk érkező autókat informáljuk az útviszonyokról, egyben infrastrukturális figyelmeztetéseket is tehetünk a veszélyes útszakaszokról, útfelszíni sérülésekről.
A rendszer együttműködik a ZF elektromos kormánykerekével, az integrált fékkontrollal, a hátsó tengelyes kormányzással és az elektromos tengelyrendszerrel is.