Beszállítók A ZF az új alvázrendszerével próbál az önvezető autózás húsos kondérjához könyökölni

A ZF az új alvázrendszerével próbál az önvezető autózás húsos kondérjához könyökölni

autopro.hu/Sz.K. | 2018.07.04 06:01

A ZF az új alvázrendszerével próbál az önvezető autózás húsos kondérjához könyökölni

A ZF új aktív alvázrendszere csökkenti az úthibák okozta kilengéseket és mozgásokat az autóban. A fejlesztés az önvezető autók komoly segítsége lehet.

Hirdetés

Ha nem az útra koncentrálunk, sokkal jobban figyelünk az autó mozgására – ez sokaknál rosszullétet is okozhat. Az ilyen mozgások eltüntetése hatalmas kihívást okoz a mobil irodák megálmodói számára. A megfelelő biztonság mellett ez az önvezető járművek használhatóságának egyik kulcskérdése. Az ZF lengéscsillapítói segítségével szinte az összes idegesítő mozgás és vibráció elkerülhető, amit az út felülete okoz, ugyanakkor a rendszer hatékony a sávváltáskor, a gyorsuláskor és a lassuláskor keletkező mozgásokkal szemben is.

Az alvázrendszer egy külső kompakt elektromos motorhoz kapcsolódik, mely kétirányú fúvókát kapcsol mindkét kerékhez. Ez egyénileg mindegyik keréknél növelheti és csökkentheti a nyomást. A környezeti érzékelőkkel kiegészítve az útviszonyokat is felméri, és azt az abroncsot, amit valamilyen külső behatás ér, az úton tartja, ahelyett, hogy engedné, hogy pattogjon. Az eszköz a vállalat lengéscsillapítás vezérlési technológiájával (CDC) dolgozik együtt, mely arra készült, hogy variálja a kemény és a puha kezelési módokat.

A lengéscsillapító adatait felhőbe feltöltve lehetővé válik, hogy a mögöttünk érkező autókat informáljuk az útviszonyokról, egyben infrastrukturális figyelmeztetéseket is tehetünk a veszélyes útszakaszokról, útfelszíni sérülésekről.

A rendszer együttműködik a ZF elektromos kormánykerekével, az integrált fékkontrollal, a hátsó tengelyes kormányzással és az elektromos tengelyrendszerrel is.

Kiemelt Partnereink