Beszállítók A Schaeffler újdonsága teszi hatékonnyá a sebességváltást

A Schaeffler újdonsága teszi hatékonnyá a sebességváltást

autopro.hu/Sz.K. | 2018.08.09 06:13

A Schaeffler újdonsága teszi hatékonnyá a sebességváltást

A 18. Nemzetközi VDI Kongresszuson a Schaeffler újabb megoldást mutatott be belső égésű, hibrid, illetve elektromos meghajtásaihoz. Ezen kívül a beszállító idén a magasan integrált elektromechanikus indítókon is dolgozik a többsebességű elektromos tengelyek és az integrált parkolási kapcsoló területén.

Hirdetés

Az energiahatékonyság napjainkban fontos szerepet játszik a hibrid és elektromos járművek terén, mostanra azonban minden alkatrésze hatékonyabb energiafelhasználást tesz lehetővé. Az idei Nemzetközi VDI Kongresszus fókusza az innovatív indító megoldásokon volt, beleértve a többsebességű elektromos tengelyek indítóit és az integrált parkolási kapcsolót.

– Váltáskapcsoló portfóliójával a Schaeffler fontos szerepet játszik a jövő elektromos és hibrid autóinak elkészítésében – mondta el Matthias Zink, a Schaeffler Autóipari OEM részlegének vezérigazgatója. – Évtizedes szakértelmünk használatával egyezünk egyéni ügyfeleink igényeivel és energia és költséghatékony megoldásokat fejleszthetünk mindenfajta elektrifikált meghajtáshoz.

A Schaeffler elektromos tengelykapcsolója idén kerül tömeggyártásba, és tökéletesen példázza, hogyan használhatóak a váltáskapcsolók elektromos és hibrid járművekben. A kapcsoló aktív összekapcsolt váltáskapcsolóra alapszik, melybe integrált összekapcsolást építettek, de tengelyválasztó nélkül működik. A kulcstulajdonsága az, hogy a két beállítási motort akkor irányítják csak, ha a váltót össze,- illetve szétkapcsolják. Az alapjárati áramerősséget kivéve a kapcsolónak szinte nulla az energiavesztesége. A Schaeffler ráadásul nem csak a hardvert, hanem a hozzá tartozó szoftvert is szolgáltatja, hogy biztosítsa az egész rendszer számára az optimális teljesítményt.

Az integrált parkolási kapcsoló egy hatékony kapcsolási modul az elektromos járművek parkoló üzemmódjához. Ennek súlya kevesebb, mint 460 gramm és beszereléséhez kis helyre van csak szükség. Ez azt jelenti, hogy elektromos tengelyrendszerekbe, vagy hibrid váltókba is beszerelhető. A mechanikus rendszer egyszerűbbé tétele a váltóban lehetővé teszi az átlag feletti tartósságot, egységenként több mint 150 ezer terhelési ciklussal.

Kiemelt Partnereink