Beszállítók A jó beszállító itt van a szomszédban

A jó beszállító itt van a szomszédban

autopro.hu | 2013.09.02 10:33

A jó beszállító itt van a szomszédban

Nagy a nyomás az amerikai autógyártókon, a kihívásokból a beszállítóknak is jut bőven. Stratégiai kérdés, mennyire nyitottak a mobilitásra a kisebb vállalatok.

Hirdetés

Nagyobb termelési hatékonyság, költségcsökkentés, kevesebb befektetéssel nagyobb haszon – ezen hívószavak mentén építkezik újra a gazdasági válság hatásai által jelentősen megviselt tengerentúli autógyártás. E törekvés jegyében egyre több márka gyáregységei várják el beszállítóiktól, hogy a közvetlen közelbe költözzenek, minimalizálva ezzel a szállítási időt és költséget, növelve a rendelkezésre állási hatékonyságot.

Csakhogy a beszállítóknak már eddig is jelentős kihívást jelentett az autógyárak újonnan felpezsdült termelési volumenéhez igazodni, amint erről korábbi cikkünkben részletesen beszámoltunk.

Ráadásul a tendencia nem csupán az USA államaiban, hanem Mexikóban is érvényesül, hiszen ott is aktívan jelen vannak a nagy autógyártók. Vagyis az a kérdés beszállítói oldalról, hogy inkább Mexikóban, vagy az Egyesült Államokban található gyárakhoz költözzenek közelebb. Az ideális megoldás szerint mindkét utat kellene egyszerre járni, de ezt a kisebb vállalatok ugyanazért nehezen tudják vállalni, amiért a nagyobbak: a jelentős áttelepülési költségek, saját beszállítói láncuk újrahangolásának problémás volta miatt.

A Chevrolet Malibu 2014-es modellje: költözni kell érte

Pedig a Volkswagen Tenesse államban, Chattanoga városában található gyára valószínűleg akkor kezdhetne második típusként egy meg nem nevezett hétüléses városi terepjárót készíteni, ha sikerülne minél több beszállítóját minél közelebb csábítania. De lehet, hogy a mexikói Puebla gyára kerül ki győztesen a feladat megszerzéséből, ha ő talál ki hatékonyabb megoldást a beszállítók magához vonzására.

A Nissan a Mississippi államban található Canton ipari parkjának fejlesztésébe fogott, nem titkoltan itt látná szívesen letelepedni minél több beszállítóját. Hogy mekkora a tét, jól mutatják a beruházás mérőszámai: 50 millió dollárt fordít a Nissan a bő 90 ezer négyzetméteres park kialakítására.

A General Motors ugyancsak közelebb költözésre buzdítja beszállítóit: amíg a jelenlegi Malibu alkatrészei nem egy esetben 1100 kilométerről érkeznek, aki a következő generációs modellnél is a Chevrolet beszállítója szeretne maradni, jobban teszi, ha Kansas állam Fairfax településére, vagy annak közvetlen vonzáskörzetébe teszi át a telephelyét.

Kiemelt Partnereink