Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Continental nem szeretne új Takata lenni
Az 5 millió autót érintő légzsákprobléma miatt visszahívást elrendelő Continental alkalmazottai már dolgoznak a javítási procedúra megtervezésén.
Az autóipari beszállító már az ügy nyilvánosságra kerülése után igyekezett tisztázni, hogy termékeivel kapcsolatban nincs ok különösebb aggodalomra. A gyártónak részben igaza is lehet, hiszen a Takatával ellentétben a Continental esetében a légzsák hibája miatt eddig nem került sor halálos balesetre, ezért a hatóságokkal is könnyebb dolga van a német vállalatnak.
Az ötmillió érintett autó javítása azonban így is gondot okozhat a Continentalnak. Azt már bejelentették, hogy hat partnerük járműveit (Volvo Trucks, Volkswagen, Mazda, Mercedes-Benz, Fiat Chrysler és Honda) prioritási sorrendben hívják vissza, azonban az új alkatrészek legyártása nem megy egyik napról a másikra. Amit Kapoor, a vállalat észak-amerikai vezetője szerint a kétmillió, USA-beli érintett jármű javítása idén ősszel történhet meg.
A Continental nem szeretne a Takata sorsára jutni |
A légzsák vezetékeinek korróziója miatti hiba először 2008 elején jelentkezett, majd az évek során több autógyártó típusainál is megjelent. Azóta a Continental feltárta és megoldotta a probléma okát, már „csak” a visszahívási folyamat lebonyolítása van hátra.
A hibás biztonsági berendezések - amelyek néha váratlanul, néha egyáltalán nem léptek működésbe - cseréje azért húzódhatott ilyen sokáig, mert nem volt egyértelmű, hogy maga a korrózió jelenti a járműveknél a biztonsági kockázatot.