Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Chrysler menti meg a Fiat olasz beszállítóit?
Közel ezer vállalkozás jövője függ a Fiat teljesítményétől, az olasz autóipar azonban komoly kihívásokkal küzd. Ilyenkor jól jön egy nagy testvér az óceán túlpartján.
Amikor a Fiat felkérte egyik beszállítóját még 2010-ben, hogy tudna-e kézzel vart bőrüléseket készíteni a Chrysler 300 szedánjához, egy különös történet szimbolikus lépésére került sor. Merthogy a Poltrona Frau vezérigazgatója igent mondott, annak ellenére, hogy a megrendelés azonnali teljesítésre vonatkozott. Dario Rinero azon nyomban felkutatott egy amerikai partnert, akihez kitelepítette a bőrvarrásban jártas szakemberei egy részét.
Chrysler 300C |
Az évek során a Fiat megannyi beszállítója követte a példát, és különféle együttműködési formákban horgonyt vetettek az Újvilágban. Az előre menekülés indokát jól mutatja, hogy az elmúlt évtizedben az évi 1,12 milliós olaszországi autógyártás volumene 400 ezerre zsugorodott. A Torinóban és környékén működő 872 beszállító aligha teheti meg, hogy elszalassza a Fiat és a Chrysler együttműködéséből fakadó lehetőséget, miután a közel ezer cég bevételének nagyjából fele a vezető olasz autógyártóhoz köthető.
A Poltrona Frauhoz hasonló úton halad az Adler Group is, amely 1993 óta gyárt hangszigetelő beltéri elemeket a Fiathoz. A Nápoly közelében működő cégcsoport azért vásárolta fel német versenytársát, a HP Pelzert, hogy ezzel a lépéssel megerősödve ki tudja szolgálni a tengerentúli igényeket, nevezetesen a Chrysler hangszigeteléshez kapcsolódó megrendeléseit.
Egyik említett cég sem nyilatkozik az amerikai üzlet számadatairól ám a nyilvánvaló előnyökre utal, hogy míg a Fiat tavaly 1,9 millió járművet készített világszerte, ugyanez az érték a Chrysler esetében 2,4 millió.
Egyre egyértelműbbé válik az olasz beszállítók számára, hogy vagy bekapcsolódnak a Fiat-Chrysler túlélőláncba, vagy bezárhatják a boltot.