Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A BPW üdvözli a német állam új, elektromobilitást támogató terveit
A BPW üdvözli a német kormány azon törekvéseit, hogy karbonsemlegessé tegyék a szállítmányozást. A német állam ennek jegyében anyagilag is támogatja az átállást, aminek köszönhetően a BPW a partnereivel akár már 2021-ben megjelenhet a 7,5 tonnánál nehezebb elektromos járművekkel a piacon.
A német kormány jelentős mértékben támogatja a közlekedés elektrifikálását, ennek részeként a szállítmányozásban is sürgetik az átállást. Az anyagi támogatás nem kérdés, annak megvalósítási formája viszont igen, a koncepcióról a múlt héten tartottak online konferenciát. A Politik trifft Logistik elnevezésű eseményen közel száz logisztikai cég vett részt.
Kiderült, hogy a német kormány az elektromos járművek üzemeltetéséből fakadó többletköltségek nyolcvan százalékát állja, függetlenül attól, hogy milyen kategóriájú teherautóról van szó. Ez azt jelenti, hogy a BPW által tervezett és 2021-ben bemutatni kívánt elektromos, 7,5 tonnánál nehezebb kamion is jogosult a támogatásra – írja a cég közleménye.
2030-ra jelentősen csökkenteni kell a károsanyag-kibocsátást
Matthias Stein, a német parlament közlekedési és digitális infrastruktúráért felelős bizottságának SPD-s tagja a konferencián elmondta, hogy a teljes iparág számára herkulesi feladat lesz annak a célnak az elérése, amit a szállítmányozás által okozott károsanyag-kibocsátás 35 százalékkal való csökkentése jelent.
Stein elismerte a kormány törekvéseit az ügyben, ugyanakkor a technológiai fejlesztések direkt támogatását is szorgalmazta.
Matthias Strehl, a Ludwig Meyer GmbH vezérigazgatója arra figyelmeztetett a beszélgetés során, hogy az új szabályozásoknak nem szabad túlzottan a teherautógyártó OEM-ektől függenie, mert ezek a vállalatok túl sokáig halasztják az átállást, ha rajtuk múlik.
Nem egy technológiához kötődik a támogatás
Markus Schell a BPW részéről azért dicsérte a kormányt, mert a támogatási koncepció nem kötődik egy technológiához, így a fejlesztőknek nagyobb szabadsága marad. Schell szerint a belvárosi szállítások kulcsszerepet játszanak majd a fuvarozásból eredő károsanyag-kibocsátás csökkentésében.
Abban a konferencia összes résztvevője egyetértett, hogy a dízelhajtású járművek napjai meg vannak számolva, ezért mindenképp újra kell gondolni a szállítmányozást és a logisztikai megoldásokat.