Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A beszállítók aranykora jön el az önvezetéssel
Bár a fogyasztók legnagyobb része még nem találkozott önjáró autóval, már most nagyban csilingel a beszállítók kasszája.
A legtöbb autós egyelőre még csak a híreken keresztül követheti figyelemmel a kibontakozó trendeket, személyes tapasztalatok még csak keveseknek állnak rendelkezésére a lassan, de biztosan közelgő sofőrök nélküli közlekedéssel kapcsolatban, ám a beszállítók szemszögéből teljesen más fényt kapnak a fejlesztések. A programok által vezérelt gyorsítást, lassítást és kanyarodást lehetővé tévő eszközök nagy részét ugyanis nem a hagyományos autógyártók, hanem a beszállítók adják.
Az AlixPartners felméréséből kiderül, hogy az önjáró autók fejlesztéseinek hatására 2020-ig 20 és 25 milliárd dollár közötti összeggel gyarapodhat a szenzorokat és szoftvereket kínáló vállalatok száma, számol be az Automotive News. A szoftverek között az egyre pontosabb térképek és az ütközések elkerülését segítő programok a legjelentősebbek, ezek adhatják a bevételek legnagyobb részét (akár hatvan százalékát is), míg a kamerák, radarok és különféle lézerek piaca 9,9 milliárd dollár értékűre növekedhet az évtized végére.
A tanulmányt készítő szolgáltató azt is leszögezi, hogy a termékek folyamatos fejlődése miatt piacuk még nem teljesen kiforrott, az összértékesítés értéke és szerkezete alaposan megváltozhat. A lidar technológia (lézer alapú távérzékelés) például csak 185 millió dollárt fog megmozgatni, miközben az egyre gyűlő tapasztalatok alapján egy rendkívül vonzó műszaki alternatívát jelenthet a gyártóknak. Az árak alakulására a kereslet növekedése és a csökkenő költségek miatt is számítani lehet.
Az előrejelzés a legnagyobb autóipari beszállítók közül a Continentalt, a Boscht, a Valeot, az Autolivet, a Delphit és a Densot nevesíti, egyben kiemeli, hogy a jövőben egyre inkább ők uralhatják az autóipart. A sorból természetesen a Mobileye és a Google sem maradhat ki, utóbbit a legjobb helyzetben lévő beszállítónak tartja Mark Wakefield, az Alixpartners első embere.
A trend természetesen a munkaerőpiacra is alapos hatással lesz, bár valószínűleg egy ideje már mindenkinek egyértelmű, hogy a szoftvermérnökök okkal dörzsölhetik a tenyerüket.