Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ki lehet a Continental beszállítója?
Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója nemcsak a tavalyi év sikereiről és 2014 kihívásairól számolt be, hanem megosztotta azt is, milyen elvárásokat támasztanak a cégcsoport beszállítóival szemben.
- Mi volt a legfontosabb esemény 2013-ban a magyarországi Continental cégcsoport életében?
- Elsőként a beruházásainkat és a fejlesztéseinket említeném meg. A konszern öt divíziója végez gyártó-, szoftverfejlesztési és kereskedelmi tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán, valamint Budaörsön. A cégcsoport hazai leányvállalatai kiemelten aktívak beruházások tekintetében: a konszern 2005 és 2012 között 334 millió euró értékben hajtott végre beruházásokat Magyarországon. A budapesti gyár elsősorban raktározási kapacitását növelte és a hatékony termelés egyéb infrastrukturális elemeit fejlesztette. 1200 négyzetméterrel bővítettük a raktárépületet, valamint 1140 négyzetméterrel növeltük a gyártócsarnokok alapterületét, továbbá 550 négyzetméternyi gyártóterületet újítottunk fel. A beruházásnak köszönhetően lehetővé vált két újabb Electronic Brake System (EBS) gyártósor telepítése is. A budapesti gyár egyik legújabb fejlesztése, a kis- és kompakt kormány-szervóvezérlő termék gyártástechnológiájának kialakítása szintén tavaly történt uniós forrás bevonásával, a beruházás összköltsége 1,4 milliárd forint volt.
Keszte Róbert |
Tavaly Veszprémben átadtunk egy 536 négyzetméter alapterületű szenzorfejlesztési központot, amely újabb ötven fejlesztőmérnök foglalkoztatását tette lehetővé, így jelenleg már több mint 350 fejlesztőmérnök dolgozik a veszprémi gyárban. A telephely termékpalettája is bővült 2013-ban, elindult a harmadik generációs IBS szenzorok (intelligent battery sensor) gyártása, amelyek a gépjármű akkumulátorának pillanatnyi és általános állapotáról szolgáltatnak információt a járművezetők számára. A makói központú, de váci telephellyel is rendelkező ContiTech Fluid Automotive Kft. új, 3300 négyzetméteres váci üzemanyagtömlő gyártási csarnokának megnyitása is része volt annak a fejlesztési projektnek, amelynek során a vállalat több millió eurót fektetett be a szükséges gyártósorokba és laboratóriumi felszerelésekbe. A beruházások egy 5 millió euró értékű beruházási program részei, amelynek keretein belül már épült egy új raktárépület Vácon és üzembe helyeztek egy magas fokon automatizált üzemanyag-acélcső megmunkáló központot. Ezekkel a bővítésekkel körülbelül 10 százalékkal bővült a foglalkoztatottak száma Vácon.
A Continental Automotive Hungary Kft. 2013. októberében elnyerte "A hónap beruházója" címet, melyet Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter adott át a Nemzetgazdasági Minisztériumban. |
Szintén a tavalyi évben konszern képviselőt választott a Continental a cégcsoport hazai képviseletére. A pozíciót Rábai Dániel, a gumiabroncs kereskedelmi központ ügyvezetője tölti be. A képviselő legfőbb feladata az egyes telephelyek nevében történő egységes fellépés, az érdekek összehangolása, a kommunikáció közös platformjainak kialakítása, a kormányzati valamint társadalmi kapcsolatok konszern szintű egységes kezelése, illetve ezekhez a tevékenységekhez kapcsolódó folyamatok koordinálása.
- Mit tervez a vállalatcsoport 2014-re? Mik határozzák meg az idei évet?
- A már folyamatban lévő beruházási projektek 2014-ben is folytatódnak a budapesti, váci és veszprémi telephelyeken, bővül a termékportfolió. A budapesti gyár nagy kihívások előtt áll a következő években: egyrészt biztosítanunk kell az új magas hozzáadott értékű termékek felfuttatását a vevők teljes megelégedettségével, másrészt le kell zárnunk azoknak a termékeknek a gyártását, melyek az elmúlt 25 évben biztosították telephelyünk növekedését, de mára elérték életpályájuk végét. Igyekszünk úgy összehangolni az új termékek felfutását és a régi termékek kifutását, hogy az mind a munkatársainknak mind pedig a vállaltnak a legjobb legyen. Ezen a struktúraváltáson túl versenyképességünk és termékeink minőségének folyamatos javítása a legfontosabb feladatunk. Hihetetlenül erős mezőnyben kell helytállnunk, ami csak akkor sikerülhet, ha következetesen végrehajtjuk azt a stratégiát, amit vezető-társaimmal az év első heteiben alakítottunk ki. A stratégia célja gyárunk jövőjének hosszú távú biztosítása. A veszprémi gyár tekintetében a konszern vehicle dynamic üzletága teljes körű projektirányítási felelősséggel ruházza fel az ESC-rendszerek tekintetében a veszprémi Fejlesztési Központot, azaz teljes, közvetlen vevői projektfelelősséget kapunk – beleértve más lokációk, így a frankfurti központ koordinálását is -, melynek köszönhetően a Continental vevőit teljes mértékben Veszprémből szolgáljuk ki a világ minden részén. A passive safety & sensorics kutatás-fejlesztő létszámát 41 munkatárssal bővítjük, továbbá felépítjük az intelligens akkumulátor szenzor tervezésének veszprémi kompetencia központját.
Magyarország kiemelt fontosságúnak számít a Continental nemzetközi jelenlétében, hat gyára és kereskedelmi központja mintegy hatezer munkatársat foglalkoztat, 2012. évi árbevétele alapján pedig a legnagyobb 25 vállalat közé tartozik Magyarországon. |
A makói központú ContiTech Fluid Automotive Kft.-nél a gumi mellett megjelent műanyag alapanyagú hűtő- és fűtő csövek hőformázása 2013-ban kezdődött el a cég mindkét, váci és makói telephelyén, amelyet 2014-től immár azok váci telephelyen történő extrudálása is kiegészít. Szintén idén kezdődik meg a műanyag gyorscsatlakozók gyártása is Vácott, amely kiváltja az eddigi külső beszerzést, és az előzőekben említettekkel együtt a váci úgynevezett műanyag kompetencia központ felépítésének fontos mérföldkövét képezi. Nyíregyházán a négy légrugó termékszegmensben (tengelylégrugó, ülés-, kabinlégrugó, vasúti légrugó, ipari csőkötő elemek) 3-8 százalék közötti értékesítési bővülésre számítunk 2014-ben. A gumi-, kaucsukkeverék üzletben a ContiTech-en belüli szállítások mellett külső partnerek megnyerése a célunk. A szegedi gyár heveder üzletága elsősorban a nagy hozzáadott értéket teremtő, úgynevezett speciális hevederek fejlesztésére és gyártására összpontosít. Tömlő üzletágunk esetében a magasabb üzemi nyomásra és hőmérsékletre tervezett olajipari tömlők fejlesztése és gyártása kapja az idén a fő hangsúlyt.
- A bővülő termékportfólió hoz-e jelentős létszámbővítést?
- Összesen közel 15 milliárd forint értékben hajtunk végre beruházási és munkahely-teremtési programot 2009 és 2014 közötti időszakban a budapesti és veszprémi gyárban, hét pályázati projekt keretében. A bővítésekhez a cég 2 milliárd forintnyi támogatást vett igénybe EU-s és kormányzati forrásból, és a két telephelyen összesen 477 új munkahelyet teremtett. Az idei évben a budapesti és a veszprémi telephelyeken közel 100 új munkatársat alkalmazunk.
- Várható-e bővülés beszállítói vonalon?
- A beruházások keretein belül a budapesti telephelyen a gépbeszerzések jelentős hányada magyar beszállítókon keresztül zajlik. Az alapanyag beszerzésben egy már meglévő, stabil, magas minőségi színvonalat nyújtó nemzetközi beszállítói körrel dolgozunk tovább, de beszerzési szervezetünk folyamatosan keresi azokat a magyarországi beszállítókat, amelyek képesek elvárásainknak megfelelni, és ezeknek a vállalatoknak lehetőségük van a régió többi Continental gyáraiba is értékesíteni termékeiket.
- Milyen tulajdonságokkal kell rendelkezni annak, aki a Continentalnak kíván beszállítani?
- Elsődleges kritérium, hogy egy adott technológián belül kiemelkedő kompetenciával kell rendelkeznie a leendő beszállítónak, elvárjuk a stabil hátteret (árbevétel nagysága, vevői kör, cégtörténet), a versenyképes költségstruktúrát, de nem csak az üzleti kapcsolat kezdetén, hanem folyamatosan, ezen felül további elvárás az ISO TS:16949 autóipari és az ISO 14001 környezetvédelmi szabvány következetes alkalmazása. A szigorú, a konszern központja által felügyelt kiválasztási folyamat során sikeres auditon átesett beszállító jelöltek kerülnek végül a Continental hivatalos nemzetközi beszállítói listájára.