Archív Mozgalmas ünnepi hét a Fiatnál

Mozgalmas ünnepi hét a Fiatnál

2009.12.27 21:31

Mozgalmas ünnepi hét a Fiatnál

Egymást érték a bejelentések a Fiatnál az ünnepek előtt: ezekben szicíliai gyárbezárásról éppen úgy szó esik, mint a Zastava-tulajdonszerzésről, a Chryslerrel közös jövőről vagy történetesen a Lancia "újraélesztéséről".

Hirdetés
Sergio Marchionne
Sergio Marchionne

A Fiat által közzétett tervek szerint az Olaszországban évente gyártott autók számát a következő három év alatt több mint egymillióra növelik. Ám ennek ellenére az öt itáliai gyár közül bezárják a legkisebbiket, amely Sziciliában működik – értesült a Világgazdaság Online.

A bejelentést a Fiat elnök-vezérigazgatója: Sergio Marchionne tette, miután Rómában találkozott a kormány és a szakszervezetek képviselőivel. A Fiat azt is közölte, hogy a következő két év során 8 milliárd eurót fordít befektetésekre és kutatásokra.

A befektetésre szánt pénz kétharmadát Olaszországban költik el. A torinói központú Fiat idén közel 650.000 autót gyártott Olaszországban, és a római kormány folyamatosan a gyártás növelésére sürgeti az olasz céget.

Ugyancsak karácsony előtti hír, hogy Fiat autógyár szerdán többségi tulajdont szerzett a szerb autógyártóban, a Zastavában - közli a belgrádi médiára hivatkozva az earthtimes.org hírportál a dpa hírét.

A szerb miniszterelnök-helyettes, Mladjan Dinkics és a Fiat alelnöke, Alfredo Altavilla aláírta a tavaly októberben létrejött szerződés mellékletét, amelynek értelmében a Fiat 67 százalékot szerez a kragujevaci Zastavában. A szerb kormány tulajdonában 33 százalék marad.

A kragujevaci Zastava szerelősora.
A kragujevaci Zastava szerelősora.

A Fiat még ez év végéig 100 millió eurót tervez beruházni a Zastavába, amelynek teljes modernizációja 700 millió euró lesz. A gyárt négy új modellt szeretne előállítani a Punto mellett, amely már a Zastava terveiben szerepel. A Fiat 200 ezer darabra akarja emelni az éves termelést, csaknem kétmilliárd euró exportbevételt hozva ezzel Szerbiának.

Ünnep előtti hír az is, hogy Fiat vezérigazgatója, Sergio Marchionne bemutatta az olasz autógyártó jövőre vonatkozó terveit, ahol a Lancia kapta a legnagyobb hangsúlyt. Az olaszok egyik prémiummárkája hamarosan új kisautót, középkategóriást, családi modellt és luxusautót mutat be, amelyek nagy része Chrysler alapokra épül majd – írja az A5.hu.

A 8C Competizione motorja.
A 8C Competizione motorja.
Korábban még olyan hírek érkeztek, miszerint az olaszok a Lancia megszüntetésén gondolkoznak, ám márka kapott még egy esélyt. A jelenlegi gazdasági helyzetben úgy tűnik, hogy a takarékosságon van a hangsúly, így az olaszok nagyrészt a Chrysler padlólemezeit használják majd. Ezzel együtt az amerikai márka is egy új kompaktot készül bemutatni a januári Detroiti Autószalonon a Lancia Delta alapjain. Jövőre érkezik az új Ypsilon, majd 2011-ben a Musa egyterű is modellváltáson esik majd át.

A középkategóriás szedánok között utódot kap a Lybra, amely valószínűleg a Chrysler Sebring alapjait használja majd, míg az új Thesis nagy valószínűséggel a Chrysler 300C padlólemezére épül. A Phedra családi egyterű is utódot kaphat, de szintén amerikai alapokat használva. Az Alfa Romeónál a 159 frissülhet fel, de bemutatkozik majd a 8C Competizione GTA változata is.

A Fiat háza táján új erőforrások is érkeznek a kéthengeres, 900 köbcentis motorokkal, amelyeket Multiair rendszerrel is felszerelhetnek. A szívó változat 65 lóerőt, míg a turbóval lélegeztetett egységek 80 és 105 lóerőt teljesítenek majd az 500-ban, a Pandában és a Punto Evóban.

Kiemelt Partnereink