Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ez lehet az év üzlete: a 3 német prémium együtt megy vásárolni
Az Audi, BMW, Mercedes-Benz trió általában riválisként kerül említésre, most viszont összefognak. A cél a járműipar kincses térképének megszerzése, hacsak a kínaiak el nem csenik az orruk elől.
Egyre élénkül a csata a Nokia Here térképes alkalmazásának megszerzéséért, amitől szívesen megválna a finn kommunikációs cég. Amint korábban részletesen megírtuk, hatalmas értéket képvisel az alkalmazáscsomag, hiszen az Észak-Amerikában és Európában futó, navigációval felszerelt járművek 80 százaléka ezt a terméket használja. Vagyis aki megszerzi a Here tulajdonjogát, az fújhatja nagyjából a passzátszelet a navigációs piacon.
Számos kérő mellett az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz is bejelentkezett a kasszánál, csakhogy nem külön, hanem együttesen. Eredetileg 2 milliárd dollárt kínáltak, csakhogy jött az Uber, és másfélszeresére emelte a tétet. A 3 milliárdos ajánlat annyira megtetszett a Nokiának, hogy immár 4 milliárdra tolták a lécet, mert hát így működik a biznisz.
Egy térkép mind felett - ki szerzi meg? |
Nem titok, hogy a Baidu is vadászmellényt öltött – őket ugye egyre kevésbé kell bemutatni olvasóinknak, nagyjából a Google kínai megfelelőjéről van szó, akik szintén az autóiparban is érdekeltek. Mivel a Google szolgáltatásai jelennek le vannak tiltva Kínában, nagyot haraphatna a tortából hazai pályán a Baidu, így motivációjuk akad bőven.
Számos más kisebb techcég is sorba áll a Here megszerzéséért, a Microsoft persze nem számít kisebbnek, ám ők csak részlegesen vásárolnák be magukat a történetbe.
Az „áremelkedés” mellett az teszi fordulatossá az ügyet, hogy a Nokia egyre kevésbé titkolja: ők bizony az OEM-trió befutását várják, vagyis az autógyártók kezében látnák szívesen a térképüket. Akik ugye kevesebbet kínálnak érte az éppen hivatalos listaárnál. Alighanem a végső döntést nem csupán az anyagi ellentételezés fogja meghatározni, talán más módon is tud egy kicsit lendíteni a finnek szekerén a három német nagyágyú. Mert hát így működik a biznisz.