Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem csak a rajtrácsnál van szükség nőkre a motorsportban
Hogy miért vonzanak engem hallgatóként, ráadásul lányként a járműves csapatok? Ezt a kérdést szinte naponta felteszik nekem, azonban tökéletes választ sosem tudtam adni rá.
Már kiskoromtól kezdve érdeklődtem az autó- és motorsport iránt, nem is igazán értem azokat az embereket, akik unalmasnak tartanak egy ilyen versenyt. Már 5-6 évesen ott sündörögtem apukám körül, hogy mit segíthetek neki a műhelyben. A csavarhúzó adogatásától a kerékcserén keresztül mindent szívesen elvégeztem – anyukám nagy bánatára, amiért nem a konyhában segítek neki.
Először a BME Formula Racing Teambe (FRT) jelentkeztem – valljuk be, azért, mert hallottam, hogy jó a társaság, és imádom a formaautókat. A csapattal korábban a Műegyetemi Állásbörzén találkoztam, és rögtön megtetszett, amit csináltak. 2013-ban jelentkeztem Katona Gellért akkori csapatmenedzsernél, akivel egy elbeszélgetés után arra jutottunk, hogy eléggé motivált vagyok a csapattagsághoz. Boldog voltam, hogy lányként egy ilyen csapat tagja lehetek. Autó- és motorsportban nőként érvényesülni mindig nehezebb volt, ha nem gridgirl az ember lánya, hanem a színfalak mögött, például menedzserként vagy mérnökként szeretné segíteni a csapatot. Az elvárások kétszer, talán háromszor nagyobbak, mint egy férfi esetében, s még mindig fogalmam sincs, miért. Az FRT-ben persze nem igazán éreztünk megkülönböztetést, hiszen a cél közös volt: az autó minél sikeresebben szerepeljen a versenyen. Ez annak tudható be szerintem, hogy a Műegyetemen egyébként is sokkal nagyobb a fiúk aránya, illetve azért a nőket talán annyira nem érdekli az autósport – tisztelet a kivételnek.
A BME FRT műhelyében |
2015 februárjában csatlakoztam a BME Motostudent Teamhez (MST). A csapatkapitányunk, Szűcs Marcell a meggyőző jelentkezésem után szinte azonnal kinevezett a menedzsment csoport élére. Köszönöm neki a bizalmat! A váltást a két csapat között már szükségesnek éreztem, új kihívásokat kerestem. Jelenleg a szponzoráció az elsődleges feladatunk az MST-ben: igyekszünk új támogatókat találni, a régiekkel szorosabb kapcsolatot kialakítani, hogy a 2016. októberi versenyen, Spanyolországban minden zökkenőmentesen menjen.
Az egyetemi csapatok, szakkörök, szakosztályok mind jók arra, hogy új barátságokat kössön az ember, jobban megismerjen bizonyos szakterületeket és még inkább elmélyüljön egy-egy témában. Az FRT-ben és a MST-ben olyan képességeim fejleszthetem – menedzsment kompetenciák, pénzügyek rendben tartása, csoportvezetés –, amelyekre az egyetemi előadásokon nincs, vagy kevés lehetőségem van. Előnyt jelent az ilyen csapatokban való részvétel az álláskeresésben is. Többször előfordult már, hogy a FRT-s múltam miatt szinte azonnal kezdhettem gyakornokként egy nagyobb vállalatnál, ahova egyébként a bejutás nagyon nehéz és többfordulós interjúkat próbálnak túlélni a hallgatótársaim.