Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagy pofont kaptak az európai gyártók Kínától
A hónap elején még úgy tűnt, sikerült kedvezményről megegyezni az értékesítendő alternatív hajtású kocsik kvótarendszerével kapcsolatban, ám a most benyújtott törvényjavaslatban nyoma sincs annak. Nagyon nem mindegy, hogy félreértés vagy félrevezetés történt-e.
Más országokhoz hasonlóan Kína is jogi ösztönzőkkel pörgetné fel az alternatív hajtású modellek értékesítését, a tárgyalások már jó ideje zajlanak a kormány és az érintett vállalatok között. A tervezet szerint az országban eladott személykocsik nyolc százalékát elektromos vagy hibrid rendszernek kell hajtania. Ha nem sikerül tartani a célt, akkor egyes gyártóknak büntetésekkel kell számolniuk.
Ez eddig tiszta sor, az alkudozás korábban is inkább az intézkedés bevezetésének időpontja miatt zajlott. Az (európai szemmel legalábbis) leginkább a német autógyártókat érintő szabályozás egy június eleji megegyezés szerint az eredetileg tervezetthez képest egy évvel később lépett volna érvénybe, így a gyártók a kiharcolt haladék miatt egy ideig még megkötések nélkül áraszthatták volna el pusztán belsőégésű motorral szerelt kocsikkal a kínai piacot.
A gyártókat érintő hidegzuhany a törvénytervezet benyújtásakor érkezett, ugyanis a Reuters értesülései szerint abban semmi nyoma nincs a korábbi megállapodásnak. A jelenlegi álláspont szerint a kvóta már jövőre, a kínai hatóságok eredeti szándéka szerint működne.
Azt nem tudni, hogy félreértés, mulasztás, esetleg szándékos megtévesztés áll-e az eset mögött, a német fél – és ezalatt nem csak az autógyártókat, hanem iparági szervezeteket, sőt a gazdasági minisztériumot kell érteni – egyelőre tehetetlennek látszik az ügyben: egyelőre bizakodó és reménykedő megszólalásokon kívül nem sok minden született a korábbi megállapodás behajtása érdekében.
A német prémiumgyártó trió, az Audi, a BMW és a Mercedes csak néhány év múlva tervezte elektromos modelljeinek bevezetését a világ legnagyobb autópiacán, így amennyiben valóban marad a 2018-as időpont, a hibrid meghajtású típusokkal kell(ene) elérniük a nyolc százalékos arányt – ez alighanem az értékesítési politika átszabását hozza magával.