Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az elektromos autókat sújtja a legjobban az értékcsökkenés
Egy nemrég készített brit tanulmány bemutatja, mely autótípusok tartják a legjobban az értéküket, ám ezzel rossz hírrel szolgálnak az elektromos autók tulajdonosainak.
Az elektromos autók, mint például a képen látható Renault Fluence Z.E. veszíthetnek a legtöbbet értékükből a hagyományos hajtású változatokkal szemben |
A Telegraph honlapján olvasható cikkből kiderül, hogy a CAP Automotive autóipari pénzügyi vállalat kutatási eredményei alapján az elektromos autókat jobban sújtja az értékcsökkenés, mint bármilyen másik autótípust.
A CAP a 2013 októberéig eladott használt autók eladási árait vizsgálta, az eredmények pedig aggasztóak lehetnek az elektromos autók tulajdonosainak. A CAP Automotive szerint az elektromos autók három év után csupán listaáruk 20,2 százalékát érik szemben a benzines, illetve dízel autókkal, amelyek 44,7, illetve 43,6 százalékon tartják az értéküket.
Bár a számok nem veszik figyelembe a brit kormány a hálózatból tölthető alternatív járművekhez járó ötezer fontos hozzájárulását, illetve a márkakereskedésektől kapott kedvezményeket, még így is tisztán látszik, mennyivel kevesebbet hajlandóak fizetni a brit vásárlók egy használt elektromos autóért mint hagyományos hajtású társaikért.
A benzin-elektromos hibridek jól tartják az értéküket |
A hibridek, mint például a képen is látható Toyota Prius, azonban jobban tartják az árukat a meghatározott időszakon belül, amelyet a 45,3 százalékos érték is jól mutat - írja a Telegraph.
Értékcsökkenés hajtástípus szerint
Üzemanyag/átlagos érték három év után
Benzin-elektromos hibrid 45,3%
Dízel 44,7%
Benzin 43,6%
Elektromos 20,2%
A CAP Automotive szegmens szerint is osztályozta az eredményeket, ahol az elektromos autók szintén a lista alján végeztek. Három év után 53,5 százalékkal a szupersportautók tartják a legjobban az értéküket, amelyeket 53 százalékkal szorosan követnek a szabadidő-autók.
Angliában még mindig jó befektetés szupersportautót venni. A képen a Ferrari 458 Spider |
Harmadik helyen 52,8 százalékkal a luxusautókat találjuk, bár a legnagyobb mértékű értékvesztést szintén ebben a szegmensben mérték: az itt található járművek három év alatt átlagosan 103 980 fontot (több mint 35 millió forintot) veszítettek értékükből. A legkisebb mértékű értékcsökkenés a városi kisautóknál figyelhető meg.
Szegmens szerinti értékcsökkenés
Szegmens/átlagos érték három év után (átlag értékcsökkenés)
1. Szupersportautó 53,5% (-£74 081)
2. SUV 53,0% (-£14 367)
3. Luxusautó 52,8% (-£103 980)
4. Sportautó 49,8% (-£27 342)
5. Kabrió 47,2% (-£16 844)
6. Nagyautó 45,6% (-£19 406)
7. Városi kisautó 44,4% (-£5 973)
8. Mini autó 44,3% (-£8 336)
9. Alsó-középkategóriás autó 42,3% (-£11 455)
10. Felső-középkategóriás autó 41,9% (-£15 163)
11. Prémium nagyautó 40,1% (-£39 797)
12. Egyterű 39,7% (-£11 994)
13. Kupé-kabrió 39,3% (-£18 516)
14. Elektromos autó 20,2% (-£21 290)