Szolgáltatók Az elektromos autókat sújtja a legjobban az értékcsökkenés

Az elektromos autókat sújtja a legjobban az értékcsökkenés

Panker Gergő | 2014.01.16 07:36

Az elektromos autókat sújtja a legjobban az értékcsökkenés

Egy nemrég készített brit tanulmány bemutatja, mely autótípusok tartják a legjobban az értéküket, ám ezzel rossz hírrel szolgálnak az elektromos autók tulajdonosainak.

Az elektromos autók, mint például a képen látható Renault Fluence Z.E. veszíthetnek a legtöbbet értékükből a hagyományos hajtású változatokkal szemben

A Telegraph honlapján olvasható cikkből kiderül, hogy a CAP Automotive autóipari pénzügyi vállalat kutatási eredményei alapján az elektromos autókat jobban sújtja az értékcsökkenés, mint bármilyen másik autótípust.

A CAP a 2013 októberéig eladott használt autók eladási árait vizsgálta, az eredmények pedig aggasztóak lehetnek az elektromos autók tulajdonosainak. A CAP Automotive szerint az elektromos autók három év után csupán listaáruk 20,2 százalékát érik szemben a benzines, illetve dízel autókkal, amelyek 44,7, illetve 43,6 százalékon tartják az értéküket.

Bár a számok nem veszik figyelembe a brit kormány a hálózatból tölthető alternatív járművekhez járó ötezer fontos hozzájárulását, illetve a márkakereskedésektől kapott kedvezményeket, még így is tisztán látszik, mennyivel kevesebbet hajlandóak fizetni a brit vásárlók egy használt elektromos autóért mint hagyományos hajtású társaikért.

A benzin-elektromos hibridek jól tartják az értéküket

A hibridek, mint például a képen is látható Toyota Prius, azonban jobban tartják az árukat a meghatározott időszakon belül, amelyet a 45,3 százalékos érték is jól mutat - írja a Telegraph.

Értékcsökkenés hajtástípus szerint

Üzemanyag/átlagos érték három év után

Benzin-elektromos hibrid 45,3%

Dízel 44,7%

Benzin 43,6%

Elektromos 20,2%

A CAP Automotive szegmens szerint is osztályozta az eredményeket, ahol az elektromos autók szintén a lista alján végeztek. Három év után 53,5 százalékkal a szupersportautók tartják a legjobban az értéküket, amelyeket 53 százalékkal szorosan követnek a szabadidő-autók.

Angliában még mindig jó befektetés szupersportautót venni. A képen a Ferrari 458 Spider

Harmadik helyen 52,8 százalékkal a luxusautókat találjuk, bár a legnagyobb mértékű értékvesztést szintén ebben a szegmensben mérték: az itt található járművek három év alatt átlagosan 103 980 fontot (több mint 35 millió forintot) veszítettek értékükből. A legkisebb mértékű értékcsökkenés a városi kisautóknál figyelhető meg.

Szegmens szerinti értékcsökkenés

Szegmens/átlagos érték három év után (átlag értékcsökkenés)

1. Szupersportautó 53,5% (-£74 081)

2. SUV 53,0% (-£14 367)

3. Luxusautó 52,8% (-£103 980)

4. Sportautó 49,8% (-£27 342)

5. Kabrió 47,2% (-£16 844)

6. Nagyautó 45,6% (-£19 406)

7. Városi kisautó 44,4% (-£5 973)

8. Mini autó 44,3% (-£8 336)

9. Alsó-középkategóriás autó 42,3% (-£11 455)

10. Felső-középkategóriás autó 41,9% (-£15 163)

11. Prémium nagyautó 40,1% (-£39 797)

12. Egyterű 39,7% (-£11 994)

13. Kupé-kabrió 39,3% (-£18 516)

14. Elektromos autó 20,2% (-£21 290)

Kiemelt Partnereink