Az autóipar jövője az ipari digitalizáció

Szerző: MTI | 2016.03.02. 15:50

Az Irinyi-terv részeként hét kiemelten fejlesztendő területet jelöltek meg, amelyek napjainkban, illetve a jövőben is a gazdaság húzóágazatai lehetnek. Ezek közé sorolja a kormány a járműgyártást, beleértve a személygépkocsi-, az autóbuszgyártást, illetve a kötött pályás járműgyártást is. A jelen és a jövő húzóágazatai között említi a specializált gép- és járműgyártást, ígéretes területként kiemelve a 3D-nyomtatást, az elektronikát és a nanotechnológiát. A jövő útja az ipari digitalizáció - fejtette ki Varga Mihány nemzetgazdasági miniszter.

Az Irinyi-terv révén azt szeretné a kormány elérni, hogy az ipari termelés bruttó hazai termékhez (GDP-hez) való hozzájárulása 2020-ra a mostani 24 százalékról 30 százalékra emelkedjen. Az új iparstratégia fő fejlesztési iránya tovább erősíti az ipart, jelentősen épít az innovációra, segíti az új munkahelyek létrehozását, támogatja a hazai vállalatok verseny- és exportképességét, és ezáltal nő majd a magyar gazdaság válságálló képessége is.

A nemzetgazdasági miniszter szerint az Irinyi-terv ahhoz is hozzájárul, hogy a modernebbé váljon az ipari termelés szerkezete, és magasabb legyen az iparban a hozzáadott érték.

Kiemelte: az iparnak a tudásra, a kutatás-fejlesztésre (K+F-re) és a szakoktatásra kell támaszkodnia. A magyar ipar fejlesztésében öt pillért határozott meg az iparpolitikai stratégia, így az iparnak az innovációra, az új technológiák alkalmazására, az energia- és anyaghatékonyság növelésére, a területi egyenlőtlenségek oldására, a munkahelyteremtés ösztönzésére, és hazai erőforrások minél hatékonyabb és nagyobb mértékű felhasználására kell törekedni.

A nemzetgazdasági miniszter szerint a fejlesztésekre jó alapot ad az, hogy a mostani uniós fejlesztési ciklusban az uniós források 60 százalékát gazdaságfejlesztésre fordítja majd a kormány, és 2017. július 1-ig a mostani uniós költségvetési ciklus összes pályázatát kiírják majd.

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt partnereink

Ezt olvasta már?