Gyártók Újabb motorok nem érintettek, a főmérnök sáros, Winterkorn megúszta

Újabb motorok nem érintettek, a főmérnök sáros, Winterkorn megúszta

autopro.hu | 2015.10.23 14:58

Újabb motorok nem érintettek, a főmérnök sáros, Winterkorn megúszta

Egy napon belül megcáfolta a saját maga által felvetett gyanút a Volkswagen: mégsem telepítettek csaló szoftvert az EA288 motorcsalád tagjaival felszerelt autóikba. Közben menesztették a vállalat motorvezerlésért felelős főmérnökét, Hanno Jeldent és tisztára mosták a korábbi vezérigazgatót, Martin Winterkornt.

A minőségbiztosítás nem játék. Az elmúlt időszak megannyi botránya igazolja, hogy ha nem vesszük komolyan ezt a területet, annak komoly következményei lehetnek. Azon túl, hogy akár emberi életeket is kockáztathatnak a gyártók, saját maguk alatt ugyancsak vágják a fát, ha akár szándékosan, akár figyelmetlenségből lazítanak az ellenőrzéseken.

Nem tudni, pontosan hogyan működhet ez a Q szegmens a Volkswagen háza táján, ám bőven kaphattunk belőle ízelítőt, hogy valami nincs rendben e téren náluk. Először is éveken át elmuzsikált a csaló szoftver az általuk gyártott autóik millióiban, s ha külső ellenőrzés nem szúrja ki, a mai napig gondtalanul pöfögnék tele káros anyagokkal a világot a "clean" dízelek.

Most úgy áll, hogy az EA288 dízelmotorok tényleg tiszták

Másrészt, miután már mindenki tudott a dologról, az állami és környezetvédelmi szervek sorra húzták deresre a konszernt, tegnap felröppent a hír, hogy az EA189 motorkodú erőforrások mellett egy másik motorcsalád, az utódnak tekinthető EA288 Euro 5 szabványhoz igazodó - tehát nem az aktuálisan gyártott - változata ugyancsak kaphatott egy kis szoftveres segítséget a tesztelések során való megfelelő teljesítéshez. A hír, szigorúan feltételes módban közvetlenül a VW háza tájáról származott, közlekedési szervek megnyilatkozásával párhuzamosan.

Az újabb fordulatig 24 órát sem kellett várni: a VW friss közleménye szerint az EA288 motorkodú erőforrás-család egyik tagja sem érintett a botrányban. Legalábbis az Euro 5 és az Euro 6 motorvariánsokkal szerelt járművek egyaránt megfelelnek az Európai Unió jogi szabályozásának, így szól az autógyártó állásfoglalása.

Megértjük, elhisszük, hogy igen megnehezítette saját dolgát a Volkswagen ezzel a dízelbotránnyal. Viszont az is nyilvánvalónak tűnik, hogy noha Európa legnagyobb autógyártó csoportjáról van szó, megfelelő minőségbiztosítási rendszerrel vagy ki lehetett volna szűrni a csalást, vagy legalább utólag azelőtt meg lehetett volna bizonyosodni az újabb motortípus érintettségéről, mielőtt a nyilvánossághoz fordult a feltételezéssel a VW. Miközben tehát a közvélemény felé próbálja visszaépíteni a maga által lerombolt bizalmat a konszern, házon belül is bőven akad tennivaló ezen a téren.

A 22 évet a Volkswagennél lehúzó Hanno Jeldennek mennie kellett, ő vezetette a VW motorelektronikai részlegét, zseniális mérnöknek tartották. A vizsgálatok kiderítették, hogy Martin Winterkorn nem érintett a csalásban, ellene minden eljárást megszüntetett az ügyészség, nem úgy Jelden esetében, aki akár börtönbe is kerülhet. Eddig összesen tíz vezetőt függesztettek fel.

Kiemelt Partnereink