Gyártók Thomas Geier: idén megkezdjük a harmadik modell gyártását Kecskeméten

Thomas Geier: idén megkezdjük a harmadik modell gyártását Kecskeméten

Gégény István | 2014.06.10 09:25

Thomas Geier: idén megkezdjük a harmadik modell gyártását Kecskeméten

A Mercedes-Benz Manufactoring Hungary Kft. (MBMH) újonnan kinevezett ügyvezető igazgatója első alkalommal nyilatkozott terveiről szakportálunknak.

Hirdetés
Thomas Geier

– Egy friss közleményükben úgy fogalmaznak, 2013 volt a kecskeméti gyár eddigi legjobb éve. Vajon még sikeresebb lesz-e 2014, felül tudják-e múlni a tavalyi teljesítményt?
– Attól függ, mit tekintünk sikernek. Ha a termelési program oldaláról közelítünk, egyértelműen igen a válaszom, hiszen több autót fogunk előállítani, mint 2013-ban. Mérhetjük a sikert abban is, hogy mennyire jó, szép autókat gyártunk. Ebben sem lesz idén visszalépés, sőt, további előrelépést tervezünk. Azonban a sikeres működést illetően számomra az a legfontosabb, hogy tovább fejlesszük az MBMH egyedi kultúráját. Ez a kultúra nem mondható sem németnek, sem magyarnak, hanem mindkét kultúra előnyeinek ötvözete. Az a legfontosabb célom, hogy ezen a területen még sikeresebbek tudjuk lenni a 2014-es évben.

– Miben áll ez az egyedi MBMH kultúra, melyek az alapelemei?
– Az egyik fontos alappillér a minőség. Azon vagyunk, hogy minden nap javítsunk a tevékenységünk minőségén: kiválóságra törekszünk. Nagyon fontos alappillérei ennek a kultúrának a munkatársak, akikkel együtt dolgozunk, illetve a vezetőség tagjai. Meg kell tudnunk fogalmazni, hogy miként tudunk közösen együttműködni, együtt munkálkodni. Természetesen a munkán kívül sok más terület is hozzátartozik ehhez az együttléthez. Együtt ünnepeljük meg a sikereinket, de ide kapcsolódik az oktatási tevékenységünk kialakítása is. Bevezettük a duális képzést, amelynek révén már középiskolától kezdve biztosítjuk a lehetőséget, hogy kialakuljon a nálunk gyakorlati tapasztalatot szerző fiatalokban egyfajta kötődés a cégünk irányában. A harmadik fontos pillér, ahogy korábban is említettem, a két nemzet kulturális erényeinek ötvözése. Magyar oldalról a kreativitást, a sokszor nem éppen konvencionális gondolkodást, az egyedi megoldási javaslatokat nevesíthetjük, s ezt kell kombinálnunk a németek nagyon egyenes, analitikus gondolkodásmódjával. Erről a kultúráról azonban nemcsak beszélünk, hanem éljük is. Mi magunk, vezetők igyekszünk példát mutatni, például rendszeresen gyakoroljuk, hogy kritikus szituációkban hogyan viselkedjünk. Folyamatosan képezzük magunkat, következő lépésként pedig tovább is adjuk a tapasztalatainkat munkatársainknak.

– Az iparág képviselői és a közvélemény egyaránt nagy érdeklődéssel fordul a kecskeméti autógyár jövője felé, különösen a további modellek gyártását illetően. Megértjük, hogy egyelőre nem kívánják nyilvánosságra hozni, milyen további termékek készülnek majd ebben az üzemben, arra vonatkozóan viszont szeretnék határozott állásfoglalást kérni, hogy várhatóan még idén megkezdődik-e a harmadik Mercedes-Benz modell szériagyártása Kecskeméten.
– A válaszom egyértelmű és határozott igen.

Vajon melyik lesz a harmadik hazai gyártású Mercedes-Benz modell?

– Szintén az itteni gyártás jövőjére vonatkozhat két közelmúltban megjelent hír, mindkettő a Daimler globális stratégiájának további irányát vázolja fel. Egyrészt a konszern a korábbi kilenc helyett csupán négy platformra fogja építeni járműveit, ezzel is gazdaságosabbá téve a termelést, másrészt nem kívánnak az A-osztálynál kisebb méretű járműszegmensbe tartozó autókat gyártani. Érinti-e bármelyik döntés a kecskeméti autógyár jövőbeni fejlesztéseit?
– Az első kérdésre könnyű választ adnom, hiszen mi a négy új platform közül az egyik, az elsőkerék-meghajtású járművekhez szabott MFA platformra építjük valamennyi autónkat, tehát nem szükséges semmilyen módosítást tennünk erre vonatkozóan – már részei vagyunk a változásnak. Azon régóta gondolkodik a Daimler, hogy a Smart és az elsőkerék-meghajtású kompakt modellek közé beiktassunk-e még egy szegmenst. Ezt a témát egyelőre elnapolta a konszern vezetése. Minket azért nem érint ez utóbbi döntés, mert a kompakt gépjárművek iránt olyan óriási a kereslet, hogy alig győzzük a kapacitásunkkal kiszolgálni a nagyfokú érdeklődést.

– Ez a jelentős igény eredményezte például azt is, hogy nemrég bevezették a harmadik műszakot a termelésben. Látván az egyre növekvő keresletet az autóik iránt, tervezik-e a kecskeméti autógyár infrastruktúrájának bővítését, épülnek-e újabb csarnokok a következő években?
– Hosszú távon tervez a Daimler Magyarországon, a korábban megvásárolt hatalmas terület is lehetőséget biztosít a további bővítésekhez, újabb beruházásokhoz. Az, hogy hol és mikor fog fejleszteni a konszern, arról folyamatosan zajlanak a tárgyalások, ezzel kapcsolatban Kecskemétet érintően nem tudok konkrét döntésekről beszámolni. Azt látjuk, hogy a jövő a kompakt gépjárművek szegmensében nagyon érdekesen alakul, amely számunkra is pozitív változásokat hozhat.

– Ön egy közelmúltbeli sajtóeseményen úgy fogalmazott, szívesen bővítenék magyar beszállítóik körét. Milyen feltételeknek kell megfelelnie annak a vállalkozásnak, amely a Mercedes-Benz autógyár partnere kíván lenni?
– A kérdés kapcsán fontosnak tartom leszögezni: úgy szeretnénk bővíteni a beszállítóink körét, hogy ezek a cégek ne csupán a kecskeméti autógyár, hanem a teljes Daimler konszern partnereivé váljanak. Nem könnyű röviden felsorolni a beszállítóvá válás valamennyi feltételét. Az biztos, hogy aki a beszállítónk szeretne lenni, annak bizonyítania kell, hogy fenntartható, stabilan kiváló minőséget képes gyártani. Ráadásul ezt a minőséget ne utólagos ellenőrzésekkel érje el a vállalat, hanem eleve minőségi termékeket gyártson.

Bemutatkozott a kecskeméti Mercedes-gyár új ügyvezetője
A kivetítőn az MBMH kultúra működési elve látható. Kattintásra galéria nyílik az új ügyvezető bemutatkozásáról.

– Újonnan kinevezett gyárvezetőként miként látja a hazai járműipar, azon belül a kecskeméti Mercedes-Benz autógyár fejlődési lehetőségeit a többi hazai OEM vállalat viszonylatában?
– A saját vállalatunkat illetően a magam részéről azon dolgozom, hogy tovább fejlesszük a gyárunkat, bővítsük a területünket, termelésünket, s tovább írjuk a már megkezdett sikertörténetet. A beszállítók előbbi válaszomban említett fejlesztése a teljes hazai autóipar élénkítéséhez is hozzájárul, hiszen, ahogy elmondtam, nem csupán saját magunk számára keresünk partnereket, hanem igyekszünk ezeket a vállalatokat nemzetközi szinten is helyzetbe hozni. Példaként említhetném azt a magyarországi céget, amelyik immár az S-osztály Coupé egyik alkatrészét szállítja a Daimlernek – ők korábban nem voltak beszállítói a konszernünknek. Úgy látjuk, folyamatosan növekszik Magyarországon a járműipar, ez a növekedés pedig értelemszerűen magával húz számos más ágazatot – fejlődik az infrastruktúra és megannyi más terület is. Ez a folyamat pedig rendre új munkahelyeket fog teremteni.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink