Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Milliókat bukik a Chevrolet minden egyes elektromos kocsiján
Chevrolet Volt, Opel Ampera – bár a piacon igenis versenyképes alternatív hajtású gépeknek számítanak, gyártójuk mégis kilencezer dollárt bukik rajtuk. Darabonként.
Nem ritka, hogy az autógyártók veszteségesen kényszerülnek eladni egyes modelleket, ám az, hogy nem gondolkodnak el az ilyen kocsik gyártási költségeinek újratervezésén (vagy akár leállításáról), már jóval érdekesebb. Márpedig a Chevrolet nem tehet ilyen, hiszen a mínuszos modellek nemhogy kifutó, épp a jövő gépei: elektromos autók.
Az amerikai gyártó a zéró emissziójú Chevrolet Volt (Európában Opel Ampera) minden egyes értékesített példánya után kilencezer dollár, vagyis jelenlegi árfolyamon számolva 2,6 millió forintnál is nagyobb veszteséget „ér el”. Az autoblog.com szerint viszont a cégnek még így is megéri a modell forgalmazása.
Egyes USA-beli tagállamokban ugyanis az autógyártóknak meghatározzák, hány hagyományos meghajtású gépet adhatnak el, az engedélyezett forgalmazási mennyiség az értékesített zéró kibocsátású gépek arányától függ. Kaliforniában például az összes eladott kocsi 14 százaléka egyáltalán nem bocsáthat ki károsanyagot. A GM tavalyi eladásait (összesen 219 ezer kocsi) alapul véve 30 ezernél is több ZEV (zero emission vehicle) modellre kell gazdát találnia.
Az persze nem valószínű, hogy a gyártót a csőd veszélye fenyegetné, egyrészt mert az elektromos kocsik alkatrészárai (akkumulátor, motor) folyamatosan csökkennek, másrészt mivel az ehhez hasonló szabályozásoknak többnyire csak a piaci trendek aktuális változása ad alapot.