Gyártók Magyar motorral támad az új Opel Corsa

Magyar motorral támad az új Opel Corsa

autopro.hu | 2014.07.10 16:00

Magyar motorral támad az új Opel Corsa

Az Opel bestsellerének ötödik nemzedéke magasabbra emeli a kiskategória mércéjét, számos változás van kívül-belül. Ilyen a szentgotthárdi 1,0 literes benzines turbómotor, a legújabb kivitelű, csekély súrlódású sebességváltó vagy a vadonatúj futómű.

Harminckét év és négy generáció során csaknem 12 millió Corsa talált gazdára Európában, közülük 2,8 millió a jelenlegi negyedik nemzedékből. Ez évente átlagosan 370 ezer darabot jelent, amivel kategóriájának tartósan legkedveltebb modelljei közé tartozik. A sajtóanyag szerint a siker egyik titka, hogy jól áttekinthető négyméteres hosszúságon belül kínál férőhelyet öt személynek.

A jármű súlypontja öt milliméterrel lejjebb került, de fokozza a stabilitást a merevebb bölcső és a módosított geometria új irányzókarja is. Javult a gördülési viselkedés, a kormányreakció és az alulkormányzottság. Mindehhez újak a csillapítók is. Eredményképpen az ötödik generációs Corsa kanyarban és egyenesben egyaránt biztosan fekszik, jobban elnyeli a kátyúkat és úthibákat, összességében stabilabb és kellemesebben vezethető lett.

A teljesen új elektromos architektúra lehetőséget adott a különböző rendszerek jobb összekapcsolására, ami például az új, sebességfüggő elektromos szervokormány szempontjából előnyös. A szoftver kalibrálása pontosabb visszajelzést és stabilabb iránytartást, illetve kanyarodást eredményez. Kis sebességnél könnyedén lehet kormányozni, ha gombnyomással aktiváljuk a City-módot.

A márka szerint egy igazi különlegesség rejtőzik a Corsa E gépteteje alatt, az Opel új kis benzines motorcsaládjából: a teljesen új fejlesztésű háromhengeres 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo. A korszerű, kompakt, teljesen alumíniumépítésű erőforrás Euro 6-os, és az 1.0 literes háromhengeresek közül egyedüliként kiegyensúlyozó tengelyes, ami révén nagyon halkan és rezgésmentesen jár. Kétféle teljesítménnyel készül – 66 kW/90 LE és 85 kW/115 LE –, az erőteljes nyomaték mindkét esetben 170 newtonméter már 1800-as fordulatszámon. Ezekhez a motorokhoz széria a Start/Stop rendszer.

A motorkínálat benzines oldalát az új, 74 kW/100 LE teljesítményű, 200 newtonméter csúcsnyomatékú 1,4 literes Turbo mellett két továbbfejlesztett szívómotor bővíti, 1,2 és 1,4 liter lökettérfogattal. Alaposan átdolgozott, immár Euro 6-os 1.3 CDTI teszi teljessé a választékot. A legtakarékosabb Corsa változat - 70 kW/95 LE, 5 sebességes manuális váltóval és Start/Stoppal – kibocsátása csak 89 g/km CO2. További alacsony emissziójú változatok tavasszal érkeznek.

Az egyliteres, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotor mindkét változatához teljesen új, kompakt, hatfokozatú váltómű járul, amely minimális súrlódással csökkenti a fogyasztást, és egzaktul, simán, gyorsan kapcsolható. Ezenkívül kínálnak egy legújabb generációs hatfokozatú automatát, valamint egy szintén komplett új, javított reakcióidejű Easytronic 3.0 robotváltót is – amely optimálisan ötvözi a manuális sebességváltó hatékonyságát az automata komfortjával.

Az új Corsában számos vezetőtámogató funkció vonul be. A biztonságot olyan rendszerek fokozzák, mint a holttérfigyelő, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető frontkamera, a követési távolság érzékelő, a jelzőtábla-felismerő, a sávtartó- és távfényasszisztens, valamint a Corsához mostantól kapható xenonfényszóró. A gumiabroncs nyomásvesztésére is jelzés hívja fel a figyelmet. A közlekedést ezen túl parkolóasszisztens, tolatókamera és emelkedőn elindulási asszisztens könnyíti meg.

Az új Corsa világpremierje az október 4-től 19-ig tartó Párizsi Autószalonon lesz, és még az év vége előtt elkezdődik a sorozatgyártás Zaragozában és Eisenachban.

Kiemelt Partnereink