Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Leeshet egyes Kecskeméten gyártott autók kereke?
Sürgős vészjelzésként közölt visszahívást az Európai Bizottság rendszere: CLA és B-osztályos modellek hordoznak potenciális veszélyt a dokumentum szerint.
Úgy tűnik, nincs szerencséje a magyar járműiparnak a kerékrögzítésekkel. Nem sokkal a budapesti próbaúton kerekeit vesztő magyar fejlesztésű elektromos autóbusz esetét követően igen hasonló hibalehetőségre hívta fel a figyelmet az uniós RAPEX rendszer (Rapid Alert System for Non-Food Products).
A "komoly rizikó" besorolású értesítés kizárólag a 2015. december 8-án gyártott Mercedes-Benz CLA és B-osztály példányaira vonatkozik. A jobb oldali kerekeknél előfordulhat, hogy a nem megfelelő rögzítés miatt kilazulhatnak a csavarok, így le is eshet az adott kerék a járműről, ezáltal akár súlyos balesetet okozva.
Gond lehet a kerekek rögzítésével? |
Az értesítés célterülete Németország, s bár a gyártási hely nincs feltüntetve, elég valószínűnek tűnik, hogy a kecskeméti üzemben készültek ezek a járművek. A B-osztályt máshol is gyártják ugyan, de a CLA csak hazánkban gördül le a sorokról, a két modell együttes érintettsége tovább erősíti a feltételezést. Úgy tudjuk, egy nap során bő 600 autó készül a Mercedes-Benz hazai gyárában.
Megkerestük kérdéseinkkel a vállalatot - amint választ kapunk tőlük, frissítjük cikkünket.