Gyártók Kétmilliárd dollár lehet az Opel eladásának végösszege

Kétmilliárd dollár lehet az Opel eladásának végösszege

autopro.hu/B.B. | 2017.02.22 08:31

Kétmilliárd dollár lehet az Opel eladásának végösszege

Az előmegállapodás már ezen a héten megszülethet, azt viszont, hogy mi lesz az egyes európai Opel-gyárak sorsa, még sejteni is alig lehet.

Hirdetés

Az Opel eladósorba kerülésének ügyét jól ismerő források szerint összesen körülbelül kétmilliárd dollárért kelhet el a német autógyártó, számol be a Bloomberg. Meg nem nevezett személyekre hivatkozva a lap azt írja, akár már a héten megszülető előszerződés egymilliárd dolláros vételárról, illetve ugyanekkora összegű kötelezettség vállalásáról szólhat. A végleges summát többek között a márkajogok, illetve a dolgozók nyugdíjjal kapcsolatos kötelezettségei is módosíthatják.

Az adásvétel lezárása után, az Opel PSA-konszernbe való integrálásának megkezdését követően nem csak a szinergiák kialakítása és kihasználása lesz az egyik első feladat, a német márkánál kisebb-nagyobb megszorítások is jöhetnek. Ilyen lehet például a német és a francia gyártó termékkínálatának átfedései közti különbségek megszüntetése, vagy épp a márkák gyáraiban zajló munkák összehangolása: kérdés például, mi lesz a brexit miatti felfokozott üzleti hangulatban az Opel két nagy-britanniai üzemével.

Míg a PSA számos hazai gyárán kívül Spanyolországban, Portugáliában és Csehországban rendelkezik üzemekkel, az Opel/Vauxhall márkának Németországon kívül Nagy-Britanniában, Lengyelországban, Ausztriában, Spanyolországban és Szentgotthárdon vannak érdekeltségei. Az biztos, hogy a PSA-nak az Opel hazai terepén, Németországban óvatosan kell bánnia a lehetséges leépítésekkel járó átszervezésekkel, azonban a franciák tucatnyinál is több üzeme komolyabb termelési módosításokat is lehetővé tenne. Az erőforrások átstrukturálására ugyanakkor a briteknél a brexit, a németeknél és a franciáknál a közelgő kancellár- és elnökválasztás is hatással lehet.

A minap a 184 ezer főt foglalkoztató PSA első embere, Carlos Tavares biztosította Angela Merkelt, hogy a meglévő szerződéseket és megbízásokat üzemek átszervezése, illetve munkahelyek leépítése nélkül teljesítik. Ez azt jelenti, hogy a franciák 2018-ig vállalták az Opel németországi pozícióinak fenntartását, 2020-ig pedig nem csak az Opel-üzemekért vállaltak garanciát, de a tervezett beruházásokat is végrehajtják. Ugyanakkor szakértők szerint az összesen 34 ezer főt alkalmazó német márkát így sem kerülik el a megszorítások. Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi egyetemen működő CAR-Center vezetője szerint a 19 ezer németországi Opel-dolgozó közül minden harmadikat fenyegeti munkahelye megszűnésének veszélye.

Kiemelt Partnereink