Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Itt a Tesla bejelentése: most már tényleg nem kell sofőr
Válaszolt Elon Musk cége az iparági kritikákra: az ötfokozatú skálán a legmagasabb, ötös szintű önvezető rendszerrel szerelik fel ezentúl a Teslákat.
Ismét nagyot alakíthat a Tesla: épp most, mikor egyre hangosabbá kezdtek válni az Autopilot megnevezés jogosulatlan használatára figyelmeztető hangok, mérföldkőnek számító bejelentést tett az autógyártó. Az Automotive News beszámolója szerint a mostantól készülő modellek mindegyikét az automatizált vezetés legmagasabb szintjét képviselő hardverekkel és szoftverekkel szerelik fel.
A „Hardware Two”, vagyis nagyjából az Autopilot 2.0-nak tekinthető rendszer nyolc kamera és 12 ultrahangos érzékelő adataira támaszkodik. Előfordulhat, hogy a gyártó búcsút int az Autopilot névnek is. Az biztos, hogy a bétaverziójú program támogatottsága megszűnik.
Miközben a gyártó arról beszél, hogy már a most készülő kocsik is a „Hardware Two”-t kapják meg, azért a valódi éles bevetésre még várni kell. A következő 2-3 hónap alatt (valószínűleg már a fogyasztók bevonásával) megtett mérföldek millió alapján fogják majd az Elon Musk megnevezése szerint „árnyéküzemmódban”, vagyis a bétaverzióhoz hasonló üzemmódban futó rendszert finomhangolni.
Az új szoftver persze a kocsik árát is megdobja majd, míg az Autopilotért háromezer, a Hardware Two-ért már nyolcezer dollárt (2,2 millió forintot) kell pluszban előkészíteni.
Mik az önvezetés szintjei? Az autonóm járművek besorolásához leggyakrabban a SAE hatfokozatú skáláját használják. A Level 0-ba tartozó autók teljes egészében emberi irányítást igényelnek. Level 1-4 között a jármű már a vezetőt segítő, vagy feladatait többé-kevésbé átvevő funkciókkal (tempomat, sávtartó-, vagy épp vészfékasszisztens) van felszerelve, de emberi beavatkozás nélkül még nem képes önállóan közlekedni. A sofőrmentes működés a legfejlettebb kategóriába, a Level 5-be tartozik. Itt már az autóban tartózkodó minden személy utasnak tekinthető - ezt a szintet ígéri a közeljövőben a Tesla. |