Gyártók Ilyen a 2017-es Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Ilyen a 2017-es Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

autopro.hu/Sz.K. | 2017.05.23 12:32

Ilyen a 2017-es Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Még 2014-ben a Fiat Chrysler Automobiles bejelentette, hogy megpróbálja új életre kelteni a haldokló Alfa Romeo márkáját, nem máshogy, mint hét új modellel, amik 2018-ig megjelennek. Már a 2017-es évnek közel felénél járunk, de még csak kettő autó gyártása indult be a beígért hét helyett, és nem úgy tűnik, hogy elérik a kitűzött célt. Az első újgenerációs Alfa 2016 őszén jelent meg, felélesztve a klasszikus Giulia nevet, célzást téve a tiszteletre méltó 3-as szériára. A Giulia névvel együtt az Alfa újra bemutatja a Quadrifogliót, a legnagyobb teljesítményű, legújabb variánst.

Hirdetés

Az FCA tényleg nagy fába vágta a fejszéjét azzal, hogy megpróbálja újra futtatni az Alfa Romeót Amerikában. Ez egy 107 éves márka, ami tulajdonképpen több mint két évtizede kivonult arról a piacról. Néhány tucat 8C-től és néhányszáz 4C-től eltekintve az utolsó nagy mennyiségben eladott modell az 1995-ös 164 sedan volt. Sokak számára, hacsak nem elég idősek, az Alfa egy teljesen új márkának tűnhet.

De hogy is jellemezhetnénk az Alfát?

Ha gondolkodunk egy kicsit a sztereotípiákon, amiket egyes nemzetekről hallunk, azt mondhatnánk, hogy míg mondjuk a németek ridegek és pontosak, addig az olaszok ennek ellentétei, érzelmektől túlfűtöttek és csapongóak. Talán ez az autóikra is igaz. Az Alfa Romeóra elég egy pillantást vetni, hogy rájöjjünk, ez a sztereotípia itt megállja helyét.

A háromszög alakú pajzs megvan, de az autó mégis más, mint a 70-es évekbeli névrokona. Azok szögletes szedánok voltak, hasonlóak, mint a kor további Alfái. A modern Quadrifoglio, íves lökhárítóival, 19 collos ötvözött kerekeivel, nagy teljesítményű abroncsaival áll előttünk. A Monte Carlo metálkék festékkel még gyönyörűbb, és az első lökhárítón található fehér háromszög, amiben a négylevelű lóhere foglal helyet, mutatja, hogy ez valami különleges.

Az első lökhárítón található egy fehér háromszög, amiben a négylevelű lóhere foglal helyet.

A belső felületek fekete bőr és alcantara bőr keveréke, néhány szénszálas díszítőelemmel. A keményen párnázott első ülések mutatják, hogy az autót élvezet vezetni. Apró, de feltűnő részlet még a varrat, amit fehér és zöld cérnával készítettek, hogy menjen a Quadrifoglio szimbólumhoz. Az ülések kényelmesek, alátámasztják a testet, még a legélesebb kanyarban is. A motorháztető alatt egy 2.9 literes, V6 motort találunk, turbófeltöltővel, ami 505 lóerőre képes.

Hátránya az autónak, hogy picit be kell húzni a fejet be- és kiszállásnál, kicsit alacsony az ajtónyílás. A belső térben elegendő hely van a fejnek és a lábnak is.

Az ember azt hinné, vezetve kicsit agresszív autó, de nagyon jól viselkedik az utakon, és még a szomszédokat sem veri fel a zaja – írta meg a Forbes magazin.

A Monte Carlo metálkék festékkel még gyönyörűbb az Alfa.


Kiemelt Partnereink