Gyártók Gondok vannak a Várnegyed midibuszainak gyártásával?

Gondok vannak a Várnegyed midibuszainak gyártásával?

autopro.hu/Hírszerkesztő | 2015.09.03 12:39

Gondok vannak a Várnegyed midibuszainak gyártásával?

Noha már június elején megszületett a megállapodás a Budapesti Közlekedési Központ és az Orangeways között a Várnegyed buszjáratának üzemeltetéséről, a 35 magyar midibusz gyártása a mai napig nem kezdődött meg – értesült az önmagát kormánypárti újságként definiáló Magyar Idők. Az Orangeways szerint minden menetrend szerint halad.

Hirdetés

Iparági forrásokra hivatkozva azt írja a lap, hogy nem rendelte meg a Rábától a 35 S91 típusú midibuszt az Orangeways, így a jövő évi forgalomba helyezési időpontot figyelembe véve akár ki is futhatnak az időből. Az S91 midibusz magyar fejlesztésű modell, amelyet az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár utolsó sorozatban gyártott modelljéből fejlesztett ki a Molitus mérnöki iroda. Az alváz és a futómű Rába, a motor Euro 6-os Mercedes, az összeszerelést a Webasto Hungária végzi. A Rába az elmúlt években többször pályázott az S91-gyel – hol önállóan, hol az Orangeways partnereként – a várbusztendereken, de eddig minden alkalommal meghiúsult az üzlet.

Úgy tűnt, megtörik a jég: június elején írta alá a szerződést az új fővárosi midibuszokról a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Orangeways Hungária Kft. A magyar cég 35 Rába S91-es midibuszt üzemeltethet majd Budapesten. Csakhogy a gyártás még mindig nem kezdődött meg, elsősorban a megrendeléshez szükséges bankgarancia hiánya miatt – hivatkozik a gyártásban érintett forrására a lap. Márpedig a járműgyártásban az átfutási idők jelentősek, és ha ma rendelnék meg a buszokat, akkor is szűken készülhetne el a 35 jármű.

Az Orangeways ugyanakkor cáfolta, hogy késésben lennének. Kovács Miklósné ügyvezető állítása szerint megkötötték a szerződést a Rábával, azonban ezzel kapcsolatban minden más információ üzleti titkot képez.

Kiemelt Partnereink