Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét
Új fejlesztéseit mutatta be a négykarikás márka az első ízben megrendezett Audi Summit alkalmával. Barcelona ezúttal olyan exkluzív márkarendezvénynek ad otthont, ahol a világ minden tájáról összesereglett mintegy kétezer vendég vehetett részt az új Audi A8 premierjén, illetve tekinthette meg a márka további technikai mérföldköveit. Az Audi bemutatója a jövő meghatározó témaköreiben – mint a fenntartható termelés, a könnyűszerkezetes építés, a hálózati kapcsolatok, az automatizált vezetés és a digitális szolgáltatások – állítja középpontba a digitális korszak egyéni mobilitásának új koncepcióit.
Az A8, az Audi zászlóshajója immár negyedik generációja mutatkozott be. Az Audi világszerte az első prémiumgyártó, amely teljes modellsorozatot kínál elektromossá alakított hajtásrendszerrel. A 48 voltos fedélzeti elektromos hálózattal készülő mild-hibrid technika a leállított motorral és az arról leválasztott hajtáslánccal való haladást – az úgynevezett vitorlázást –, valamint a bővített automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop), illetve a fékezési és motorfék fázisok alatti magas fokú energia-visszatáplálás üzemmódjait is lehetővé teszi. Az új Audi A8 emellett az első sorozatgyártású autó a világon, amelyet már a magas fokon automatizált közlekedés jegyében fejlesztettek ki. Autópályán a közlekedési torlódásokban egészen 60 kilométer/órás tempóig átveheti a vezetés feladatát, miközben a sofőr – az autó által egyébként támogatott – más tevékenységet is folytathat.
Az Audi Summit során tartott premier alkalmával a vállalat az Audi AI technológiáját is bemutatta, amely többek között mesterséges intelligencia révén könnyíti a vezető és utasai életét, illetve teszi a közlekedést biztonságosabbá. A jövő Audija folyamatosan tanul és fejleszti képességeit, a technika így az emberek egyéni igényeihez alkalmazkodik. Az Audi AI emellett különböző szolgáltatásokat is ajánl és utasai kívánságára egyfajta személyi titkár módjára akár önállóan le is foglalja őket.
A mesterséges intelligencia alkalmazása a termékek és a teljes értékteremtési láncolat terén egyaránt lehetőségek új dimenzióját tárja fel. Digitális autóipari vállalatként az Audi összes folyamatát digitalizálni kívánja, a virtuális valóság segítségével végzett fejlesztéstől egészen az intelligens robotokkal felszerelt gyárakig és a legújabb digitális technikával zajló értékesítésig. Az Audi termelési folyamata digitális úton fogja és hangolja össze ismét a szerelőszalag számára szétbontott munkafolyamatokat. A jövőben például vezető nélküli szállítási rendszerek mozgathatják önállóan a járműveket a modulrendszerű összeszerelés szabad munkaállomásaira, ahol a digitalizált gyártási folyamat ütemét már nem a gép, hanem az ember határozza meg.
A fenntarthatóság jellemezte társadalomban az Audi is kellő felelősségvállalással vesz részt, például a klíma és a környezet védelmét szolgáló zöld fejlesztések formájában. Úttörő technológia például a CO2-Capturing, azaz a szén-dioxid levegőből való kinyerésének eljárása. E szén-dioxid felhasználásával azután innovatív üzemanyagok – mint a szintetikus Audi e-gas – vagy egyszerűen szénsavas italok állíthatók elő.
Ezzel egyidejűleg a márka azt is bemutatja, hogy a jövőért folytatott versenyben az elektromos mobilitás az Audi hajtásrendszere: 2020-ra már három intenzív formavilágú és nagyteljesítményű elektromos autó szerepel majd kínálatában. A „Tiszta autók tiszta gyárakból” mottó szellemében az Audi 2018-tól az Audi e-tron brüsszeli gyártását alakítja ki szén-dioxid-semleges módon.
„Az előny fogalma számunkra messze túlmutat magán az autón” – mutatott rá Dietmar Voggenreiter, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Mindennel, amit csak teszünk, ügyfeleink életét szeretnénk könnyíteni. Értékes időt ajándékozunk nekik, fejlett hálózatokba kapcsoljuk őket környezetükkel, illetve fenntartható megoldásokat és egyedülálló élményeket kínálunk számukra.”