Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A német mínusz húzza vissza az európai új autó piacot
A júniusban 6,5%-ot esett az európai új autó piacon továbbra is a Volkswagen a listavezető, ezzel együtt a német piac súlyos nehézségekkel küzd a roncs-programok kifutása után – derül ki a JATO Dynamics legfrissebb havi elemzéséből.
Az európai új autó eladások júniusban is tovább estek (-6,5 %) a tavalyi év azonos hónapjához képest, így az első hat hónap számai már csak 1,1 %-kal haladják meg a tavalyi év január és június között regisztrált új autó eladásokat.
Legfőképpen a német és az olasz új autó piacok elhúzódó gyengélkedése (-32 % és -19 %) látszik meg az eredményeken, valamint a közép-kelet-európai országok gazdasági nehézségei is negatívan hatnak a számokra.
Néhány nagy márka, mint a Fiat, a Ford, a Volkswagen – melyek tradicionálisan népszerűek a német és az olasz vásárlók körében – már erősen szenvedik a nagy piacok általános gyengélkedését. Franciaországban és Angliában azonban már kedvezőbb a kép, pozitívak az eredmények (+2,3 % és +10,8 %) és a helyileg hagyományosan közkedvelt márkák értékesítési eredményei is szépen alakulnak.
David Di Girolamo azonban óvatosságra int a számokat nézve: „Valóban csökkent napjainkban az új autók iránti kereslet Németországban, de mikor 2009 júniusi számokhoz hasonlítjuk a mostani állapotot, akkor ne feledkezzünk meg arról, hogy tavaly ilyenkor dübörgött a német roncs-program, míg Angliában csak júniusban került bevezetésre, miközben a brit piac ilyenkor még javában a válsággal küzdött.”
Márkák teljesítménye
A Renault volt az idei év első hat hónapjának legnagyobb nyertese. Tavaly ilyenkor a top tízes lista ötödik helyét foglalta el az első 6 hónapra számolt eladásai alapján, idén viszont a Cliónak és a Megan-nak köszönhetően már a második, és mindössze 196 ezer darabbal maradt el a VW mögött.
Márka |
Jun 10 |
Jun 09 |
% Vált. |
Jan-Jun 10 |
Jan-Jun 09 |
% Vált. |
VOLKSWAGEN |
152,801 |
166,559 |
-8.3% |
834,377 |
844,415 |
-1.2% |
RENAULT |
118,891 |
113,625 |
+4.6% |
637,683 |
521,542 |
+22.3% |
OPEL/VAUXHALL |
113,360 |
108,735 |
+4.3% |
532,610 |
557,440 |
-4.5% |
FORD |
102,761 |
128,188 |
-19.8% |
635,664 |
667,709 |
-4.8% |
PEUGEOT |
99,944 |
100,298 |
-0.4% |
558,382 |
502,568 |
+11.1% |
CITROEN |
85,459 |
90,838 |
-5.9% |
466,976 |
439,847 |
+6.2% |
FIAT |
79,582 |
100,647 |
-20.9% |
487,430 |
542,782 |
-10.2% |
BMW |
64,993 |
59,771 |
+8.7% |
311,518 |
288,803 |
+7.9% |
MERCEDES |
60,711 |
64,860 |
-6.4% |
299,078 |
302,029 |
-1.0% |
AUDI |
58,626 |
63,203 |
-7.2% |
330,601 |
326,887 |
+1.1% |
Máshol az új modell bevezetések hozták meg az előrelépést. Az Opel/Vauxhall Astra sok európai piacon ér el szép eredményeket, amivel a márkát felsegítette a top 10-es lista harmadik helyére. A Volkswagen Polo egyre növekvő népszerűsége a roncs-akciók hiányát szenvedő hazai német piaci veszteségek ellenére is szép eladásokat hozott a márkának.
A Fordnak és a Volkswagennek is kevesebb új autót sikerült értékesítenie az idei évben, mint tavaly az első 6 hónapban, ami nagyrészt a német piac drasztikus visszaesésének volt köszönhető. Májusban ez 35, majd júniusban 32 % volt a tavalyi év azonos hónapjaihoz képest.
A Fiat hasonlóképpen szenved az olasz piacon is erősen érezhető visszaeséstől. Bár Júniusban még mindig a Fiaté az első három legjobban fogyó modell az hazai piacon, de mindhárom modell már alacsonyabb számokkal van jelen, mint tavaly Júniusban.
Modellek
Az Opel/Vauxhall szekerét most a két sikermodell hajtja – a Corsa és az Astra –, az utóbbi egy közelmúltbéli modellbevezetés. Mindkét rendkívül sikeres volt az Egyesült Királyságban júniusban (+22 és +86 %) és ennek is köszönhetően az európai top 10-es eladási lista előkelő második és negyedik helyét foglalják el.
Márka/ Modell |
Jun 10 |
Jun 09 |
% Vált. |
Jan-Jun 10 |
Jan-Jun 09 |
% Vált. |
VOLKSWAGEN GOLF |
46,235 |
61,918 |
-25.3% |
274,922 |
288,598 |
-4.7% |
OPEL/VAUXHALL CORSA |
37,984 |
34,445 |
+10.3% |
177,204 |
181,683 |
-2.5% |
VOLKSWAGEN POLO |
36,721 |
21,316 |
+72.3% |
191,437 |
154,417 |
+24.0% |
OPEL/VAUXHALL ASTRA |
33,927 |
28,567 |
+18.8% |
164,724 |
137,500 |
+19.8% |
RENAULT CLIO |
33,357 |
32,808 |
+1.7% |
193,908 |
145,015 |
+33.7% |
FORD FIESTA |
33,312 |
43,820 |
-24.0% |
237,930 |
243,787 |
-2.4% |
PEUGEOT 207 |
29,870 |
37,124 |
-19.5% |
174,399 |
193,534 |
-9.9% |
RENAULT MÉGANE |
28,292 |
23,813 |
+18.8% |
143,819 |
110,433 |
+30.2% |
FIAT PUNTO |
24,262 |
32,566 |
-25.5% |
151,338 |
171,078 |
-11.5% |
CITROEN C3 |
23,062 |
15,932 |
+44.8% |
127,947 |
83,033 |
+54.1% |
Egy másik, nemrégiben bevezetett autó a top 10-ből a Volkswagen Polo (+72 % növekedés 2009 júniushoz képest), melynek fiatalsága sokkal több vásárlót vonzott idén júniusban, mint elődje tavaly ilyenkor. A Renault megújult Cliója, valamint a Megane továbbra is növeli az értékesítési számait, míg a Ford Focus és a Fiat Panda kiszorultak az európai top 10-ből.
Országok eladásai
Németország súlyos küzdelme a roncs-akciók utáni jelentős piaceséssel nem jelentett akkora csökkenést, hogy elveszítse Európa vezető pozícióját az új autó eladásokban, azonban a németeknél csak a görög piacon (- 40 %) volt nagyobb a visszaesés a hónapban.
Ország |
Jun 10 |
Jun 09 |
% Vált. |
Jan-Jun 10 |
Jan-Jun 09 |
% Vált. |
Austria |
32,957 |
36,091 |
-8.7% |
169,676 |
166,017 |
+2.2% |
Belgium |
53,872 |
43,736 |
+23.2% |
320,203 |
273,205 |
+17.2% |
Cyprus |
1,383 |
1,366 |
+1.2% |
7,313 |
8,478 |
-13.7% |
Czech Republic |
18,538 |
16,284 |
+13.8% |
89,026 |
79,232 |
+12.4% |
Denmark |
12,614 |
11,291 |
+11.7% |
70,687 |
54,782 |
+29.0% |
Estonia |
896 |
982 |
-8.8% |
4,853 |
5,725 |
-15.2% |
Finland |
12,237 |
7,922 |
+54.5% |
62,436 |
52,086 |
+19.9% |
France |
240,531 |
235,137 |
+2.3% |
1,212,436 |
1,131,315 |
+7.2% |
Germany |
289,255 |
427,111 |
-32.3% |
1,468,787 |
2,059,405 |
-28.7% |
Great Britain |
195,226 |
176,264 |
+10.8% |
1,108,662 |
924,955 |
+19.9% |
Greece |
14,591 |
24,320 |
-40.0% |
97,732 |
113,661 |
-14.0% |
Hungary |
4,290 |
5,956 |
-28.0% |
21,681 |
40,067 |
-45.9% |
Iceland |
1,135 |
725 |
+56.6% |
1,925 |
1,275 |
+51.0% |
Ireland |
8,459 |
4,809 |
+75.9% |
67,934 |
46,711 |
+45.4% |
Italy |
171,242 |
211,634 |
-19.1% |
1,168,078 |
1,135,819 |
+2.8% |
Latvia |
631 |
592 |
+6.6% |
2,634 |
3,110 |
-15.3% |
Lithuania |
663 |
889 |
-25.4% |
3,277 |
4,312 |
-24.0% |
Luxembourg |
5,155 |
4,028 |
+28.0% |
29,677 |
24,393 |
+21.7% |
Norway |
11,119 |
7,581 |
+46.7% |
61,969 |
41,747 |
+48.4% |
Poland |
28,229 |
27,065 |
+4.3% |
159,000 |
169,845 |
-6.4% |
Portugal* |
19,661 |
16,011 |
+22.8% |
106,992 |
73,095 |
+46.4% |
Slovakia |
6,284 |
11,103 |
-43.4% |
29,522 |
45,728 |
-35.4% |
Slovenia |
5,663 |
5,180 |
+9.3% |
32,403 |
29,446 |
+10.0% |
Spain |
121,688 |
96,659 |
+25.9% |
605,156 |
432,955 |
+39.8% |
Sweden |
28,270 |
22,393 |
+26.2% |
138,079 |
102,794 |
+34.3% |
Switzerland* |
27,412 |
26,777 |
+2.4% |
143,046 |
133,393 |
+7.2% |
The Netherlands |
50,917 |
35,243 |
+44.5% |
270,568 |
220,262 |
+22.8% |
Grand Total |
1,362,918 |
1,457,149 |
-6.5% |
7,453,752 |
7,373,813 |
+1.1% |
* Becsült adat 2010 júniusra |
David di Girolamo így kommentálja a piaci eseményeket: „Az európai új autó eladások terén továbbra is megmaradt a korábbi egyensúly. Bár, ha folytatódnak az elmúlt hónapban elindult trendek és lendületet vesz a nagy piacok egyike, akkor előfordulhat, hogy Németország elveszíti európai nagyhatalmi pozícióját az újautó eladásokban.”