Gyártók A karbonszál a repülőkbe való, nem az autókba

A karbonszál a repülőkbe való, nem az autókba

Panker Gergő | 2014.01.06 07:53

A karbonszál a repülőkbe való, nem az autókba

A Nissan kutatás-fejlesztési igazgatója szerint a karbonszálas technológia inkább a repülőkbe való, nem pedig az autókba, ezért a gyártó a közeljövőben nem tervezi az anyag alkalmazását.

Hirdetés

A Nissan rengeteget költ a Leaf kisautó akkumulátorának és elektromos hajtásrendszerének fejlesztésére. Ennek ellenére a kívül használt anyagok terén a Leaf nem több egy átlagos kisautónál. Ezzel szemben a némileg drágább BMW i3 radikálisan új megközelítésben tekint a felhasznált anyagokra és a felépítésre: a karbonszálas erősítésű műanyag karosszéria és az alumínium váz egy teljesen új kategóriába emeli a bajor márka újdonságát.

A Nissan nem tervezi a karbonszálas technológia használatát

Vajon a Nissan is újragondolja az anyagválasztást mondjuk egy új prémium kisautón? És vajon a karbonszálas technológia szerves része lesz az autógyártás jövőjének? Ezeket a kérdéseket tették fel Mitsuhiko Yamashitának, a Nissan kutatás-fejlesztési vezetőjének a Tokiói Autószalonon. A szakember válasza a következő volt: "A közeljövőben biztosan nem fognak látni karbonszálas karosszériát sem a Nissan, sem pedig az Infiniti új modellein."

Túlságosan drága és tartós

– A karbonszál egy nagyon érdekes technológia, de véleményem szerint két tulajdonsága is van, ami miatt nem felel meg az autógyártás követelményeinek – mondta Yamashita. – Először is túl drága, másodszor pedig túlságosan tartós – tette hozzá. Yamashita szerint a karbonszálas karosszériaelemek több mint 30 évig bírják.

A BMW anyagválasztása új szintre emeli az i3 kisautót

– Nincs szükségünk egy ilyen anyagra. Ezt azt jelentené, harminc évig nem tudnánk új autókat eladni – fejtette ki Yamashita hozzátéve, hogy csak akkor lenne esély rá, hogy a rendkívül tartós karbonszálas technológia mellet érveljen, ha radikálisan megváltozna az autókról alkotott képünk, illetve ha több újrahasznosított anyagot használnánk fel a gyártás során. Yamashita szerint mindaz, ami miatt a karbonszálas technológia jó választásnak bizonyul a repülőgépgyártás területén, nem feltétlenül vonatkozik az autókra is.

Költséges és bonyolult gyártás

– A karbonszálas technológia gyártása drága és bonyolult – emelte ki Yamashita. Mit várhatunk tehát az új Nissan modellektől? Yamashita elmondása alapján a japán gyártó több alumíniumot és erős acélt fog használni a kulcsfontosságú területeken és több műanyagot az autó többi részén. – Általában úgy tudjuk csökkenteni az autó súlyát és fogyasztását, ha új anyagokat használunk fel – ismertette a Nissan kutatás-fejlesztői igazgatója a greencarreports.com tudósítása alapján.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink