Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Még mindig az Octavia a Škoda legnagyobb fegyvere
2024.05.06 07:16A generatív MI-vel kísérletezik a Coca-Cola és a Microsoft
2024.05.06 06:17Holnap elstartol a Techtogether Automotive Hungary!
2024.05.06 04:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A karbonszál a repülőkbe való, nem az autókba
A Nissan kutatás-fejlesztési igazgatója szerint a karbonszálas technológia inkább a repülőkbe való, nem pedig az autókba, ezért a gyártó a közeljövőben nem tervezi az anyag alkalmazását.
A Nissan rengeteget költ a Leaf kisautó akkumulátorának és elektromos hajtásrendszerének fejlesztésére. Ennek ellenére a kívül használt anyagok terén a Leaf nem több egy átlagos kisautónál. Ezzel szemben a némileg drágább BMW i3 radikálisan új megközelítésben tekint a felhasznált anyagokra és a felépítésre: a karbonszálas erősítésű műanyag karosszéria és az alumínium váz egy teljesen új kategóriába emeli a bajor márka újdonságát.
A Nissan nem tervezi a karbonszálas technológia használatát |
Vajon a Nissan is újragondolja az anyagválasztást mondjuk egy új prémium kisautón? És vajon a karbonszálas technológia szerves része lesz az autógyártás jövőjének? Ezeket a kérdéseket tették fel Mitsuhiko Yamashitának, a Nissan kutatás-fejlesztési vezetőjének a Tokiói Autószalonon. A szakember válasza a következő volt: "A közeljövőben biztosan nem fognak látni karbonszálas karosszériát sem a Nissan, sem pedig az Infiniti új modellein."
Túlságosan drága és tartós
– A karbonszál egy nagyon érdekes technológia, de véleményem szerint két tulajdonsága is van, ami miatt nem felel meg az autógyártás követelményeinek – mondta Yamashita. – Először is túl drága, másodszor pedig túlságosan tartós – tette hozzá. Yamashita szerint a karbonszálas karosszériaelemek több mint 30 évig bírják.
A BMW anyagválasztása új szintre emeli az i3 kisautót |
– Nincs szükségünk egy ilyen anyagra. Ezt azt jelentené, harminc évig nem tudnánk új autókat eladni – fejtette ki Yamashita hozzátéve, hogy csak akkor lenne esély rá, hogy a rendkívül tartós karbonszálas technológia mellet érveljen, ha radikálisan megváltozna az autókról alkotott képünk, illetve ha több újrahasznosított anyagot használnánk fel a gyártás során. Yamashita szerint mindaz, ami miatt a karbonszálas technológia jó választásnak bizonyul a repülőgépgyártás területén, nem feltétlenül vonatkozik az autókra is.
Költséges és bonyolult gyártás
– A karbonszálas technológia gyártása drága és bonyolult – emelte ki Yamashita. Mit várhatunk tehát az új Nissan modellektől? Yamashita elmondása alapján a japán gyártó több alumíniumot és erős acélt fog használni a kulcsfontosságú területeken és több műanyagot az autó többi részén. – Általában úgy tudjuk csökkenteni az autó súlyát és fogyasztását, ha új anyagokat használunk fel – ismertette a Nissan kutatás-fejlesztői igazgatója a greencarreports.com tudósítása alapján.