Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hogyan találnak egymásra a fiatalok tervei és a vállalatok igényei?
A munkaerőpiac és a gazdaság legégetőbb kérdésével kapcsolatban készített válasszal felérő felmérést a PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadó cég.
Magyarország hosszú távú versenyképességének kulcsa az üzleti igények és szakemberi kínálat folyamatos, dinamikus összehangolása. A PwC kidolgozott egy nemzetközi módszertant a cégek emberi erőforrás terveinek követésére. Ennek a módszertannak az elemeit használták fel a „Panorama Project” néven futó kísérleti projektben. A kezdeményezés az AmCham és a PwC együttműködésében indult el, melynek megvalósítását a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége - Tehetséghidak Program, valamint a HITA (Hungarian Investment and Trade Agency) is támogatta.
A projekt célja vezető felsőoktatási intézmények gazdasági-üzleti és informatikai karai, az ott tanuló hallgatók és egy kiválasztott magyarországi céges szegmens, a szolgáltató központok (SSC) piacának modellezése volt. A modellezés alapját a jelen generáció által birtokolt kulcs kompetenciák és azok vállalati, felsőoktatási megítélése, értékelése adta.
Nem egyeznek a prioritások |
A pilot projekt arra kereste a választ, hogy a PwC módszerét felhasználva megfogalmazhatóak-e prediktív trendek és javaslatok arra vonatkozóan, hogy miként képesek a hallgatók, felsőoktatási intézmények, vállalatok jobban felkészülni a 2020-ig tartó időszak kihívásaira.
Az Európai Bizottság „EU Skills Panorama” projektje által definiált kulcs kompetenciákat vették alapul, és azok értékelésére kérték a hallgatói közösség, a képző intézmények és a vállalatok képviselőit.
A felmérés eredményét jól szemléltetik a mellékelt ábrák, amelyek alapján az alábbi követkzetetéseket vonta le a PwC Panorama Project felmérése: a diákok, egyetemek és cégek prioritásai nem kellően összehangoltak; legfőképpen a kommunikációs, digitális és szociális kompetenciák tekintetében prognosztizálható az olló nyílása; a munkakörök szintjén a mérnökök mellett elemzői és ügyfélszolgálati munkakörökre mutatkozik a legnagyobb távlati kereslet; a digitális kompetenciáknak sem az egyetemeken sem a munkaadóknál nem tulajdonítanak kiemelkedő jelentőséget.
Problémák és megoldási lehetőségek |
A tanácsadó cég megoldási javaslatokat is megfogalmazott a jövőre vonatkozóan, ezeket szintén ábrába szerkesztve adjuk közre.