Elemzések Hogyan találnak egymásra a fiatalok tervei és a vállalatok igényei?

Hogyan találnak egymásra a fiatalok tervei és a vállalatok igényei?

autopro.hu | 2014.02.18 14:56

Hogyan találnak egymásra a fiatalok tervei és a vállalatok igényei?

A munkaerőpiac és a gazdaság legégetőbb kérdésével kapcsolatban készített válasszal felérő felmérést a PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadó cég.


Magyarország hosszú távú versenyképességének kulcsa az üzleti igények és szakemberi kínálat folyamatos, dinamikus összehangolása. A PwC kidolgozott egy nemzetközi módszertant a cégek emberi erőforrás terveinek követésére. Ennek a módszertannak az elemeit használták fel a „Panorama Project” néven futó kísérleti projektben. A kezdeményezés az AmCham és a PwC együttműködésében indult el, melynek megvalósítását a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége - Tehetséghidak Program, valamint a HITA (Hungarian Investment and Trade Agency) is támogatta.

A projekt célja vezető felsőoktatási intézmények gazdasági-üzleti és informatikai karai, az ott tanuló hallgatók és egy kiválasztott magyarországi céges szegmens, a szolgáltató központok (SSC) piacának modellezése volt. A modellezés alapját a jelen generáció által birtokolt kulcs kompetenciák és azok vállalati, felsőoktatási megítélése, értékelése adta.

Nem egyeznek a prioritások

A pilot projekt arra kereste a választ, hogy a PwC módszerét felhasználva megfogalmazhatóak-e prediktív trendek és javaslatok arra vonatkozóan, hogy miként képesek a hallgatók, felsőoktatási intézmények, vállalatok jobban felkészülni a 2020-ig tartó időszak kihívásaira.

Az Európai Bizottság „EU Skills Panorama” projektje által definiált kulcs kompetenciákat vették alapul, és azok értékelésére kérték a hallgatói közösség, a képző intézmények és a vállalatok képviselőit.

A felmérés eredményét jól szemléltetik a mellékelt ábrák, amelyek alapján az alábbi követkzetetéseket vonta le a PwC Panorama Project felmérése: a diákok, egyetemek és cégek prioritásai nem kellően összehangoltak; legfőképpen a kommunikációs, digitális és szociális kompetenciák tekintetében prognosztizálható az olló nyílása; a munkakörök szintjén a mérnökök mellett elemzői és ügyfélszolgálati munkakörökre mutatkozik a legnagyobb távlati kereslet; a digitális kompetenciáknak sem az egyetemeken sem a munkaadóknál nem tulajdonítanak kiemelkedő jelentőséget.

Problémák és megoldási lehetőségek

A tanácsadó cég megoldási javaslatokat is megfogalmazott a jövőre vonatkozóan, ezeket szintén ábrába szerkesztve adjuk közre.

Kiemelt Partnereink