Elemzések Eljönne a magyar buszgyártás aranykora? – ez volt a 33. hét

Eljönne a magyar buszgyártás aranykora? – ez volt a 33. hét

autopro.hu/P.M. | 2016.08.22 11:40

Eljönne a magyar buszgyártás aranykora?  – ez volt a 33. hét

Ugyan a magyar állam alapításának ünnepi hetét rengetegen pihenéssel töltötték, ennek ellenére nem állt meg a munka a járműiparban. Nézzük, mi történt a 33. héten!

Hirdetés

Gyártók

A kormány nemrégiben véglegesítette a következő évekre szóló Nemzeti Buszgyártási Stratégiát, ennek jegyében a Kravtex-Kühne Csoport olyan nyújtott szóló buszokkal lép piacra, amelyet kifejezetten a stratégia elvei mentén alkottak meg.

Forró téma volt a buszgyártás a héten, hiszen az ITK Holding Zrt. és az EvoBus Hungária Kft. szándéknyilatkozatot ír alá olyan buszok megalkotásáról, amelyekhez a Daimler konszern leányvállalata szállítja az alvázakat, a felépítményt pedig az ITK fejleszti.

Beszállítók

Petri Tuomi-Nikula, Finnország Magyarországra akkreditált nagykövete azt nyilatkozta, folyamatosan keresik a lehetőséget a finn vállalatok, hogy miként tudnának a magyar piacra belépni vagy Magyarországra hozni a gyártást.

Egyre nagyobb gondot okoz a hazai járműiparban a munkaerőhiány, az ágazatban dolgozók szerint Magyarország már-már kifogyott a szakképzett munkaerőből. A beruházások ettől függetlenül több hazai multinál is folytatódnak, még akkor is, ha nem egy olyan gyártó, beszállító is van, ahol több száz főre tehető a nyitott álláshelyek száma. Nem kérdés: új megoldásokra van szükség a toborzásban, mutatjuk, milyen lehetőségeket kínál a szakportálunk.

A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség reagált Varga Mihály nyilatkozatára, amelyben a nemzetgazdasági miniszter egyebek között arról beszélt, hogy az ország foglalkoztatási gondjainak egy részére a járulékcsökkentés nyújthatna megoldást, és a tárca vizsgálja, mikor és milyen mértékben lehetne mérsékelni a járulékokat.

A héten bejelentette a Magyar Szakszervezeti Szövetség, hogy országos kampányt indít a nők és férfiak közötti bérkülönbség felszámolására: megkezdték a felkészülést az őszi bértárgyalásokra.

Techtogether

Augusztus 18-án kezdődött a négynapos Formula Student Hungary, ahol együléses versenyautót építő csapatok mérkőztek meg egymással. Idén négy hazai csapatnak is szurkolhattunk.

A rendezvényen tiszteletét tette a programsorozat ausztrál atyja, Pat Clarke, akivel adrenalinról, csapatmunkáról beszélgettünk, és arról, hogy miért kevéssé élvezetes a Formula-1 valamely csapatánál mérnökként dolgozni.

A versenyhez a Knorr-Bremse is hozzájárult a szakértelmével, Hamar Zoltán elmondta, milyen szempontokat vettek figyelembe a hallgatók munkájának értékelésekor.

Trend

Magyar elektromosautó-töltőt avattak Budapesten: Mészáros Csaba, az evopro csoport elnök-tulajdonosa elmondta, hogy a villámtöltő egy autót 15-20 perc alatt tölt fel. A fejlesztés magyar összefogás eredménye, tíz magyar kis- és középvállalkozás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel együtt dolgozott rajta mintegy 2 évig.

Kiemelt Partnereink