Elemzések Dehogynem alkalmaznak a magyar cégek migránsokat!

Dehogynem alkalmaznak a magyar cégek migránsokat!

autopro.hu | 2015.09.10 12:39

Dehogynem alkalmaznak a magyar cégek migránsokat!

Politikai szólamok ide, sajtóvisszhangok oda, hazánk a valós tények alapján óriási előnnyel vezeti a bevándorlókat előszeretettel alkalmazó országok listáját.

Nemhogy naponta, szinte óránként napirendre kerül valamilyen olvasatban hazánk közbeszédében, a médiában a menekültek témája. Jönnek, jönnek, továbbmennek. Utóbbinak sokan örülnek, például azok a nyugat-európai járműipari vállalatok, akik tárt karokkal várják a potenciális munkaerőt.

Magyarország kevésbé mutatkozik hajlandónak hasonló befogadó szemlélettel állni a helyzethez, erről Szijjártó Péter pár nappal ezelőtti nyilatkozata is hűen árulkodik. Pedig aktív, hadra fogható munkaerőből számos ágazatban jelentős hiány van, részben ezért is haladnak a lehetőségeknél lassabban a fejlesztések, beruházási projektek.

Ne hagyjuk azonban megvezetni maguznkat a szavak által, beszéljenek inkább a tények! Az OECD például igen alapos kimutatással rendelkezik a világ számos országát illetően arra vonatkozóan, hogy hol milyen arányban foglalkoztatnak helyben született, illetve más országból származó személyeket. Nyilván a multinacionális cégek külföldről érkező kollégái kissé árnyalják a képet, de ezzel együtt is megdöbbentőnek tűnik, hogy olyan előnnyel vezeti Magyarország a más országok szülötteinek munkát adó államok listáját, ahogy időnként kajakosaink vagy úszóink szokták állva hagyni a mezőny többi tagját.

A Bloomberg nem is hagyta ki a ziccert: "mit taníthatnak a magyarok Európának a migránsok befogadását illetően" címmel mutatott rá a hírügynökség azokra a számadatokra, amelyekről sok magyarnak talán fogalma sincs. A grafikon másik meglepetését a sorrend alsó szegmensében találhatjuk: Svédországra a statisztikák szerint ráfér, hogy kompenzálja a lemaradásait, már amennyiben tényleg sokat szeretnének a skandinávok tenni a külföldiek befogadása terén.

A Porsche főnöke, Matthias Müller gyakorlatilag felszólította kollégáit, a járműipari vállalatok vezetőit, hogy beszéljenek többet a menekültekkel kapcsolatos pozitív lehetőségekről, gondolkodjanak közösen a képzésekről, a munkaerőpiac feléjük való megnyitásáról, a társadalom befogadó szerepéről. A most ismertetett adatok fényében semmi indoka nem lehet a magyar vállalatoknak, hogy kimaradjanak ebből a párbeszédből.

Kiemelt Partnereink