Elemzések Apróság miatt bukhat el a Google

Apróság miatt bukhat el a Google

autopro.hu/B.B. | 2016.10.20 09:30

Apróság miatt bukhat el a Google

Hiába gyűjti szorgosan az önvezetéssel megtett kilométereket az internetes óriás, ha nem tudja a fejlesztés végeredményét vonzó köntösbe öltöztetni.

Hirdetés

Dizájnhiány – egyetlen szóban összefoglalva ez lehet a veszte a Google önvezető autókkal foglalkozó projektjének. A gépek okosodásával párhuzamosan hiába mosódnak el a határok a klasszikus, évszázados hagyománnyal bíró autógyártók és techcégek között, utóbbiak akár egészen apró dolgokat is figyelmen kívül hagyásával is komoly esélyeket szalaszthatnak el.

Az Automobilwoche szerint a Google Car könnyen juthat a Google Glass sorsára: ha a termék műszakilag az élvonalba tartozik is, de a fejlesztő nem képes azt vonzóvá tenni a fogyasztók számára, szinte garantált a bukás. A tapasztalatok alapján sok technológiai vállalat alábecsüli a dizájn szerepét. Raimund Hahn elemző szerint ezen felül a Google esetében akár riasztó is lehet a cég közismert „adatgyűjtő mániája”.

Az autóipar úttörőjének szerepére viszont jó eséllyel pályázik a Tesla. (Raimund Hahn az Apple-t is erős szereplőnek tartaná, ám az okostelefonos cég iparági hírek szerint befejezte autós projektjét.) Elon Musk fiatal, mindössze 2003-ban alapított cége bebizonyította, hogy képes olyan alternatív hajtású autót építeni, ami külsejét tekintve is el tudja adni magát.

Ami a német vállalatokat illeti, az elemző nem fél attól, hogy azok leszakadnak a versenyben. A Bosch például ma már a világ legnagyobb szoftverfejlesztői közé tartozik, az Audi-Daimler-BMW trió a Here segítségével pedig megmutatta, hogy képes összefogni, ha a pozíciók megtartásáról van szó.

Kiemelt Partnereink