Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Apróság miatt bukhat el a Google
Hiába gyűjti szorgosan az önvezetéssel megtett kilométereket az internetes óriás, ha nem tudja a fejlesztés végeredményét vonzó köntösbe öltöztetni.
Dizájnhiány – egyetlen szóban összefoglalva ez lehet a veszte a Google önvezető autókkal foglalkozó projektjének. A gépek okosodásával párhuzamosan hiába mosódnak el a határok a klasszikus, évszázados hagyománnyal bíró autógyártók és techcégek között, utóbbiak akár egészen apró dolgokat is figyelmen kívül hagyásával is komoly esélyeket szalaszthatnak el.
Az Automobilwoche szerint a Google Car könnyen juthat a Google Glass sorsára: ha a termék műszakilag az élvonalba tartozik is, de a fejlesztő nem képes azt vonzóvá tenni a fogyasztók számára, szinte garantált a bukás. A tapasztalatok alapján sok technológiai vállalat alábecsüli a dizájn szerepét. Raimund Hahn elemző szerint ezen felül a Google esetében akár riasztó is lehet a cég közismert „adatgyűjtő mániája”.
Az autóipar úttörőjének szerepére viszont jó eséllyel pályázik a Tesla. (Raimund Hahn az Apple-t is erős szereplőnek tartaná, ám az okostelefonos cég iparági hírek szerint befejezte autós projektjét.) Elon Musk fiatal, mindössze 2003-ban alapított cége bebizonyította, hogy képes olyan alternatív hajtású autót építeni, ami külsejét tekintve is el tudja adni magát.
Ami a német vállalatokat illeti, az elemző nem fél attól, hogy azok leszakadnak a versenyben. A Bosch például ma már a világ legnagyobb szoftverfejlesztői közé tartozik, az Audi-Daimler-BMW trió a Here segítségével pedig megmutatta, hogy képes összefogni, ha a pozíciók megtartásáról van szó.