Elemzések A céges vásárlások miatt pörög idehaza az új autók piaca

A céges vásárlások miatt pörög idehaza az új autók piaca

MTI | 2015.08.03 16:21

A céges vásárlások miatt pörög idehaza az új autók piaca

Az új személygépjárművek száma 14,4 százalékkal nőtt júliusban az előző év azonos időszakához képest Magyarországon, idén a hetedik hónapban mintegy 7012 új autót helyeztek forgalomba - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse Kft. adataira hivatkozva.

A kishaszonjárművek piaca azonban a forgalomba helyezett 1313 jármű ellenére is 5,1 százalékkal csökkent a 2014 júliusában mért adatokhoz képest.

A közlemény szerint az idei évre az MGE fenntartja prognózisát, ami 75 ezer személyautó és 17 ezer kishaszonjármű eladásával, 15, illetve 6 százalékos növekedéssel számol.

Az adatokhoz fűzött kommentárjában az MGE úgy fogalmazott: bízik abban, hogy folytatódik a magánvásárlók visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje is tovább folytatódik, ugyanakkor hozzátette: a magánvásárlók jelenleg inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket.

Az MGE közleményében sajnálatosnak nevezte, hogy az importált használt személyautók átlagéletkora meghaladja a 11 évet miközben számuk jóval meghaladja a behozott új autókét. Ez hozzájárul az autópark további öregedéséhez, a károsanyag-kibocsátás növekedéséhez, miközben az ágazatból származó költségvetési bevételeket is csökkenti, hogy a használtautó-behozatal területén a joghézagok kihasználásával jelentős mértékű áfabefizetés marad el.

Arról is beszámoltak: továbbra is pozitív folyamatnak tekintik a Magyar Nemzeti Bank (MNB) növekedési hitelprogramját (nhp), amely jelentősen motiválja a haszonjármű-piacot, amely így a válság előtti potenciál közelében van.

A motorkerékpárok esetében pedig a piac növekedést mutat, ugyanis az idén forgalomba helyezett 243 új kétkerekű, 1,7 százalékos emelkedést jelent a tavalyi adatokhoz képest - fűzték hozzá.

A JATO Dynamics júliusi autóipari összefoglalója szerint a forgalomba helyezett új autók többsége (76 százalék) céges vásárlás, míg a magánvásárlások 24 százalékot tesznek ki. Hozzátették: júliusban a magyarországi piac 10,7 százalékát a Ford autómárka fedte le mintegy 901 darabszámmal (személyautó és összes haszongépjármű), csak a személyautók piacát tekintve az Opel a hónap győztese, 10,6 százalékos piaci részesedéssel, a második a Suzuki (742 darab), a harmadik a Skoda (644 darab), amelyet a Volkswagen (591 darab) és a Ford (585 darab) követ a toplistán.

Kiemelt Partnereink