Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Üléshabok Mórról a Suzukinak, Peugeotnak, VW-nek
Mint arról az autopro.hu korábban beszámolt, autóipari üléshab gyártására vegyesvállalatot alapított Magyarországon a német Fehrer Automotive GmbH és a Rába Járműipari Holding Nyrt. Az előkészületek után 2010. január 1-én megkezdte működését a vegyesvállalat Móron.
A Fehrer üléspárna üzletág vezetője, a Fehrer Automotive Rába Kft. társügyvezetője Helge Pfeiffer elmondta, jelen pillanatban a gyártási volumen jelentős része Suzuki, de már gyártanak a Peugeot T75 sportautóhoz is üléshabokat. Jövőre a VW Up, majd az Audi 3-as üléshabjait is Móron tervezik gyártani.
– Vadonatúj technológiával szereltük fel a céget, nem úgymond Németországban leszerelt céget hoztunk Mórra, hanem újakat. A legkorszerűbb robotokkal működtetjük az üzemet – mondta Helge Pfeiffer.
Az ügyvezető kérdésünkre elmondta, a Fehrer a világon 26 cégben van jelen, nem mind tiszta Fehrer, néhány vegyesvállalat – mint a móri – van közöttük, többek között az Egyesült Államokban, Csehországban, Indiában.
– Az együttműködés célja az európai, közép-kelet-európai autógyártás minőségileg versenyképes üléshabbal való ellátása. Jelen pillanatban hatvan emberrel működik a cég Móron, a terv, hogy mintegy százötven főre emelkedjen a dolgozói létszám, ahogyan az üzletek jönnek, a termelés fejlődik – magyarázta Helge Pfeiffer.
A válsággal kapcsolatos kérdésünkre válaszolva az ügyvezető elmondta, a krízis az autóiparban leginkább a magas és a középkategóriás járművek gyártását érintette a leginkább 2009-ben, s ez várható ez évben, s talán még jövőre is.
– A Fehrer-Rába leginkább a közép és alacsonyabb kategóriában tervez és gyárt Móron. Ezért úgy gondolom, nem jelent jelentősebb gondot a krízis. Ebben a kategóriában változatlan a fejlődés, az emberek kisebb autók vásárlásába fektetnek – fejtette ki véleményét Helge Pfeiffer.
Arról, hogy a Fehrer miként talált a Rábára, a következőket mondta Helge Pfeiffer:
– A Fehrer ismeri – és ismernie is kell – a versenytársait. Bár igazából a Rába nem tartozott ebbe a kategóriába, de bent volt a Suzukinál. A Fehrer megnézte a vevőállományt, s a két cég teljesen jól egymásra talált a szinergiák kiaknázásával. A magas technológiai felkészültség mellett a magyarországi, európai versenyképes bérekkel nagyon jól áron lehet gyártani.