Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így szerepelnek a kiszerelt Takata-alkatrészek
Nem hiába rendelték el a több tízmilliós visszahívást: megdöbbentő eredményt hozott a hibás alkatrészek tesztelése: egy sor további tragédiát előzött meg a dollármilliárdokba kerülő javítási akció.
Az elmúlt hónapokban már-már menetrendszerűen érkeztek a hírek a Takata hibás légzsákinflátorai miatt elrendelt visszahívásokra. A több tízmilliós nagyságrendet öltő kényszerjavítás levezénylése nem lesz egyszerű feladat, a művelet akár több évet is igénybe vehet. Most a járműipar történetének legnagyobb visszahívásán eddig átesett autókból kiszerelt alkatrészeket vizsgálták meg.
Az NHTSA illetékesei több száz olyan aktiváló töltetet találtak, amelyek további tragédiát okozhattak volna – ezekre szerencsére az érintett autók balesetmentes használatának köszönhetően nem került sor. Az Automotive News szerint 245 ezer példányból 660 volt sérült, ez 2,6 ezrelékes hibaarányt jelent.
Eddig 15 halálos baleset történt a túlzott erővel aktiválódó légzsákok miatt. Ezekben az esetekben mindössze két márka, a Honda és a Ford autói voltak érintettek, ennek ellenére a legtöbb autógyártó bekapcsolódott a biztonsági visszahívásba. A hátralévő visszahívásokat priorizálva hajtják végre: mivel az idősebb illetve a melegebb éghajlaton használt járművek nagyobb eséllyel jelentenek életveszélyes fenyegetést, ezek elsőbbséget élveznek a javítások megtervezésekor.