Trend Akkumulátor-alapanyagokat gyártana a Tesla társalapítója

Akkumulátor-alapanyagokat gyártana a Tesla társalapítója

autopro.hu/P.B. | 2021.09.22 04:20

Akkumulátor-alapanyagokat gyártana a Tesla társalapítója

Fotó: BMW PressClub

A Tesla egyik társalapítója, JB Straubel 2019-ben hagyta ott az autógyártót, de már 2017-ben megalapította az akkumulátorok újrahasznosításával foglalkozó Redwood Materials nevű vállalatot. A cég a jövőben alapanyagokat állítana elő akkumulátorokhoz.

Hirdetés

A Redwood egy blogposztban jelentette be, hogy 2022-től lítiumot, kobaltot, nikkelt és egyéb alapanyagokat fog nagyobb mennyiségben előállítani a hulladék akkukból. Az alapanyagokat 100 gigawattórás volumenben adnák el lítiumionos akkukat gyártó vállalatoknak – a tervek szerint 2025-re már milliós nagyságrendben szolgálhatnának ki elektromos autókat ilyen alapanyagokkal. A cég 2022-ben alapítja majd meg gyárát is, mely ezer embernek ad munkát.

Első körben az anódokhoz való rézzel látná el partnereit a vállalat, mely elsődlegesen akkumulátorok újrahasznosításából nyeri majd ki az alapanyagokat, de átlátható forrásokból ők maguk is vásárolnának fémeket.

A hazai gyártást erősítenék

A Redwood komoly keresletnövekedésre számít az akkumulátorok és azok alapanyagainak terén az Egyesült Államokban a következő években, összhangban a Biden-adminisztráció terveivel. Mivel jelenleg az akkumulátorok anódjaihoz szükséges fémeket zömmel Ázsiából szerzik be a vállalatok, az amerikai ipar számára jól fog jönni, hogy a cég hazai alapanyagok előállításával foglalkozik.

A vállalat 2017-es megalapítása óta legalább 740 millió dollárnyi befektetői forráshoz jutott, értékét pedig 3,7 milliárd dollárra taksálják – írja a Forbes.

Szoros együttműködés a Teslával

Nem meglepő, hogy a Tesla alapításában is részt vevő JB Straubel cége jó viszonyt ápol a gyártóval. 2020-ban 10 ezer tonnányi akkumulátort hasznosított újra ki a Tesla elhasznált akkumulátoraiból Nevadában, a Tesla gyárához közeli üzemében – ez gigawattórákban mérhető hasznos alapanyagot jelentett, ez az akkupakkok méretétől függően 10-20 ezer elektromos autó kiszolgálásához elegendő.

Ahhoz, hogy az elektromos járműveket és az akkukat teljesen fenntarthatóvá és megfizethetővé tegyük, ténylegesen le kell zárnunk a hurkot ezek élettartamának végén. Ez nemcsak az akkumulátorok összegyűjtését és újrafeldolgozását jelenti, hanem a folytatást is, a visszanyert anyagok teljes finomítását, feldolgozását precíziós akkumulátor-alapanyagokká, hogy újra felhasználhassák őket - véli Straub.

Kiemelt Partnereink