Szolgáltatók Nincs többé vasúti lassújel Mezőzombor és Sátoraljaújhely között

Nincs többé vasúti lassújel Mezőzombor és Sátoraljaújhely között

MTI | 2019.07.15 10:29

Nincs többé vasúti lassújel Mezőzombor és Sátoraljaújhely között

Átadták szombaton a villamosított Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti szakaszt, amelynek felújítása 23 milliárd forintba került. A vonatok akár 100 kilométer/órával is közlekedhetnek.

Hirdetés

A sátoraljaújhelyi átadáson Palkovics László innovációs és technológiai miniszter azt mondta, az átfogó korszerűsítés egyik fontos eleme egyes vonalak villamosítása. A cél a gyors, kényelmes, versenyképes személy- és áruszállítás kialakítása - tette hozzá. Közlése szerint a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti - 46 kilométernyi szakaszt érintő, 23 milliárd forintos - fejlesztés során a villamosítás mellett "felszámolták a szűk keresztmetszeteket, megszüntették a lassújeleket".


A beruházás nyomán a jövőben a Sátoraljaújhely és Budapest közötti menetidő akár egy órával, négyről három órára csökkenhet – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az átadón. Aláhúzta: a szakasszal a villamosított vasútvonalak teljes hossza meghaladja a 3100 kilométert az országban. Az utaskomfort emelése érdekében minden állomáson és megállóhelyen korszerű térvilágítást, modern utastájékoztató berendezéseket telepítettek. Több helyen átépítették a közúti és gyalogos átkelőhelyeket is. Sárospatak és Sátoraljaújhely között az árvízveszélyes szakaszokon megemelték a töltést.

A MÁV Zrt. hét éve kezdte el a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti beruházást, a saját forrásból származó 8,8 milliárd forintból a villamosítási munkálatokhoz csatlakozó fejlesztéseket valósították meg szakaszolva. A vonatok sebessége akár 100 kilométer/óra is lehet.

Folytatódik a villamosítás

2010 óta 381 kilométernyi vonalszakaszon történt hasonló fejlesztés, a villamosított szakaszok teljes vasúti hálózathoz viszonyított aránya 36-ról 41 százalékra nőtt. Jelenleg több mint 100 kilométeren van előkészületben vasúti villamosítás a Szabadbattyán-Balatonfüred, valamint a Püspökladány–Biharkeresztes szakaszon. A kormány tervei szerint a következő uniós ciklusban a mostani költségvetési időszakhoz hasonlóan ismét 1000 milliárd forintot fordítana közösségi társfinanszírozással megvalósuló fejlesztésekre.A támogatásra érdemes projektek közé tartozik az 52 kilométeres Zalaszentiván–Nagykanizsa, a 13 kilométeres Szeged-Röszke és a 83 kilométeres Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét szakasz villamosítása is. A cél az, hogy 2025-re a villamosított szakaszok hossza elérje a 3400 kilométert, arányuk pedig a 45-50 százalékot.

A miniszter a Borsod-Abaúj-Zemplén megyét érintő közútfejlesztéseket is érintve kifejtette: 2021-ben fejeződik be az M30-as autópálya kivitelezése Miskolc és Tornyosnémeti között. A 60 kilométeres szakasz átadása után Budapesttől a szlovákiai Kassáig végig autópályán lehet majd közlekedni.

Kiemelt Partnereink